Хонда се завърна във Формула 1 през 2015 г. и изживя доста трудни моменти през последните сезони. Японският производител се оттегли от спорта в края на 2008 г. заради световната икономическа криза. Рос Браун и Ник Фрай взеха тима на символична цена и през 2009-та спечелиха с разработения болид титлите и при пилотите, и при конструкторите. След това отборът бе купен от Мерцедес.
От Хонда обявиха, че отново ще стане част от Гран при през май 2013 г. Японският концерн реално се завърна във Формула 1 за сезон 2015 г. Очакванията бяха много високи, тъй като производителят отново работеше в сътрудничество с Макларън – отбора, с който са постигнати някои от легендарните успехи в историята на F1. Реалността обаче бе много по-различна – тимът от Уокинг бе девети при конструкторите в края на сезона с едва 27 точки. През 2016-та имаше известен напредък – шеста позиция и 76 точки. След още едно 9-то място (30 точки) през следващия сезон обаче Хонда и Макларън се разделиха. Японският производител започна да дава задвижващи системи на Торо Росо, а от 2019-та – и на Ред Бул. През последните две години напредъкът е сериозен, като Макс Верстапен дори спечели три победи. Ред Бул бе трети в първенството (417 точки), а Торо Росо – шести (85 точки).
В настоящия момент, когато няма състезания заради пандемията от COVID-19, от Хонда решиха да се върнат към някои от специалните за екипа им моменти през последните години. Материалът ще бъде обновяван ежедневно (отбелязаните от Хонда моменти от 1 до 5).
6. Гран при на Азербайджан през 2018 г.
Baku is tricky with its 2km straight, but the hard work the team were putting in back in MK and Japan helped the boys bring it home in P10 & P12 – a great achievement in our eyes! ??#HondaRewind#PoweredByHonda pic.twitter.com/SEahLbY2iT
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 31, 2020
7. Гран при на Испания през 2018 г.
Hartley’s FP3 shunt left his STR13 unrepairable come Qualifying, with the rear half of the car (and PU) missing by the time it was on the truck.
Brendon battle back to finish Sunday near the points?but scarily this wouldn’t be his biggest crash of the year…#PoweredByHonda pic.twitter.com/YkpD2Angw3
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) April 1, 2020
8. Гран при на Монако през 2018 г.
You might not know… The team were riding Honda Quad Bikes to navigate the tight streets of Monaco and make getting around a little easier ? – and a lot more fun! #HondaRewind#PoweredByHonda pic.twitter.com/vp86xXSV8O
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) April 2, 2020
9. Гран при на Канада през 2018 г.
Back on track ? Our first PU update of the year. This update was mainly based around performance but, as always, we were careful not to hurt reliability when it came.
The data looked positive and Pierre managed a P19 to P11 drive – a good start for Spec 2 ?
#PoweredByHonda pic.twitter.com/2fe0voJFeM— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) April 3, 2020