Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер пред Ръсел и Другович до обяд на последния ден тестове в...

Льоклер пред Ръсел и Другович до обяд на последния ден тестове в Бахрейн

3121
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер бе най-бърз през първата половина от последния ден предсезонни тестове на отборите от Формула 1. Пилотът на Ферари записа време 1:31.024 мин. На 0,418 сек зад него се нареди Джордж Ръсел с Мерцедес. Трети бе Фелипе Другович (Астън Мартин) – на малко над секунда зад Льоклер.

Десетина минути след началото тренировката бе спряна заради паднал от Ред Бул-а на Серхио Перес на пистата елемент. Мексиканският пилот е зад волана на RB19 цял ден днес, след като Макс Верстапен кара в петъчните тренировки. Прекъсването бе кратко, колкото маршал да прибере компонента и след това изпитанията продължиха.

Вторият червен флаг дойде час и 20 минути преди финала на сутрешната сесия. Валтери Ботас спря своята Алфа Ромео на осми завой. Това бе наблюдавано на питуола от Андреас Зайдл, който обяви, че ще пътува само за няколко старта този сезон, но е на тестовете в Бахрейн.

Единственият друг по-сериозен инцидент през сесията бе завъртане на Оскар Пиастри. Новият пилот на Макларън изтърва болида си върху неравностите на девети завой и направи пирует на 360 градуса. Зоната за сигурност там е асфалтирана и толкова широка, че му позволи да се върне на пистата и да продължи работата си.

Във Ферари изпробваха ново задно крило сутринта на колата на Льоклер за повече аеропритискане, с което обаче имаха известни проблеми

DRS-ът не работеше както трябва. Това доведе до съкращаване на програмата с новото крило и връщане към предишната спецификация.

Още по-сериозни грижи имаха в Макларън, където не очакват да са в топ 4 в началото на сезона, каквато по принцип е целта на тима за 2023 г. И днес също като в четвъртък се изкривиха обтекалите на предните колела. От тима не коментираха официално, но се твърди, че преследвайки олекотяване са намалили здравината на елементите и сега трябва да се върнат към по-издръжлива версия.

В Макларън смениха концепцията си за развитие преди да довършат новия MCL60. Това бе разяснено подробно още на представянето.

„Колата тепърва ще се развива и подобрява“, каза Ландо Норис, който продължава да настоява, че иска да е в Макларън. „Развитието във Формула 1 не спира никога. В този спорт всичко зависи от това колко бързо ще измислиш нещо ново. Аз не подписах толкова дълъг договор с отбора, защото съм бил убеден, че задължително ще спечелим титлата. Наясно съм, че ни предстои дълъг път, но имаме на разположение всичко, за да постигнем целта си. Аз съм най-търпеливият човек на земята и в момента съм напълно доволен от усилията, влагани от екипа.“

При появата на по-меки гуми на някои от болидите на писта Антъни Дейвидсън коментира, че отборите не ги слагат, за да гонят челната позиция в класирането

„Тестовете са времето, когато екипите събират данни и за тях това е по-важно, отколкото някоя и друга обиколка за слава“, посочи бившият F1 пилот. „Една от задачите е да се провери поведението на гумите. Как работят различните типове с болидите и всичко останало.“

Една от темите на сутрешната сесия бе дали от Мерцедес са разбрали вчерашните си проблеми. Джордж Ръсел се прибра снощи преждевременно заради повреда в хидравликата, а неясно откъде се появи и загуба на аеропритискане на предната ос. Времената му днес бяха сравнявани с тези на Фелипе Другович, който бе на 0,6 сек от Мерцедес-а. Бразилският пилот замества контузения Ланс Строл и още се напасва към болида. За Астън Мартин обаче се коментира, че има много сериозен напредък и може да се окаже заплаха не само за екипа от Бракли, но и за Ферари, особено в ръцете на Фернандо Алонсо.