Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Майкъл Маси: Ще защитавам всеки доброволец и служител на всяка писта по...

Майкъл Маси: Ще защитавам всеки доброволец и служител на всяка писта по света

1701
0
Майкъл Маси
Майкъл Маси; снимка: Майкъл Потс

Майкъл Маси защити маршалите и действията им от края на квалификацията за Гран при на Катар, които предизвикаха яростта на Ред Бул. Макс Верстапен бе наказан за неспазване на жълти знамена и това доведе до остри коментари от страна на Кристиан Хорнер. След надпреварата на пистата Лосаил шефът на екипа от Милтън Кийнс бе извикан при стюардите за нарушение на два члена от Международния спортен код. Той получи официално предупреждение и ще участва в семинар за комисари догодина.

Маси обясни, че маршалите, които са разположени на предварително определени постове по трасето, отговарят както за знамената, така и за електронната светлинна сигнализация. Той добави също така, че не е знаел за коментара на Хелмут Марко, който бе почти дословно същият като този на Хорнер.

В края на Q3 Пиер Гасли счупи предното крило на своята Алфа Таури и вследствие на това спука гума. Продължи да се движи още малко по пистата, докато накрая спря.

По трасето имаше различни предупреждения в зависимост от това къде се намираше французинът. Себастиан Фетел заряза последната си бърза обиколка. Той два пъти попадна на двойна жълта сигнализация от светлинните панели встрани – в последните два завоя. При идването на Валтери Ботас и Карлос Сайнц вече се показва единичен предупредителен флаг. Той обаче става двоен, докато Макс Верстапен стигне мястото, където спря Гасли. От тримата единствено пилотът на Ферари намали, виждайки болида на Алфа Таури. Другите двама получиха санкции – съответно 3 и 5 места назад на грида.

„Маршалите реагираха на това, което виждаха пред себе си. Чисто и просто. Ако прегледате станалото, ще установите, че действаха инстинктивно спрямо развиващите се пред очите им събития. Работиха в името на безопасността на всички на трасето. И не смятам, че някой трябва да бъде критикуван за подобно нещо“, заяви Майкъл Маси

„Според мен никой не бива да бъде атакуван. Имаме хиляди доброволци по света, които служат като маршали. Те дават на този спорт огромна част от времето си. Без тях тези състезания биха били невъзможни. Просто не биха се случили. Много хора пропускат този момент. Ще защитавам всеки доброволец и служител на всяка писта по света. Такова поведение (като на Хорнер) е неприемливо.“

„Маршалите контролират сигнализацията на всяка писта – където и да сме. Те решават дали предупреждението да е единичен или двоен жълт флаг. И преценяват спрямо ситуацията пред очите им“, повтори рейс директорът на ФИА.

При взимането на решенията стюардите отбелязаха случая с Люис Хамилтън от Австрия миналия сезон. Тогава пилотът на Мерцедес бе разследван точно за пренебрегване на жълт флаг

Решението след квалификацията гласи: „Пилотът спомена, че е преминал покрай зелен светлинен сигнал в пети завой. Видео записът потвърди, че едновременно са били показвани жълти знамена и зелени светлинни сигнали, тоест пилотът е получил противоречиви съобщения. Взимайки това предвид, стюардите решиха да не предприемат по-нататъшни действия.“

В деня на състезанието от Ред Бул представиха видео от онборд, което бе сметнато за ново доказателство. Решението бе променено по следния начин: „Новият видео запис ясно показва жълт светлинен сигнал в лявата страна на пистата на пети завой. Зелен светлинен сигнал мига в края на маршалски пост 9. Взимайки предвид тези факти, стюардите решиха да наложат гореспоменатата санкция (3 места назад на грида).“

Хамилтън бе обяснил, че не е видял никакви жълти предупредителни сигнали след завъртането на съотборника си Валтери Ботас тогава. Това нямаше значение при взимането на решението за наказанието му.