Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес, Астън Мартин, Алпин и Ред Бул сред заподозрените за превишен бюджет,...

Мерцедес, Астън Мартин, Алпин и Ред Бул сред заподозрените за превишен бюджет, ФИА разследва ролята на Марко

4276
0
ФИА
снимка: Спас Генев

ФИА на два пъти в Унгарияслед финала на състезанието на пистата Хунгароринг и официално – отхвърли слуховете, че два или три отбора са превишили бюджетите си за 2022 г. Това не само не спря приказките, но през уикенда на трасето до Будапеща се обсъждаше кои отбори вероятно са прескочили границата на годишните харчове. Британски медии споменаваха Мерцедес, Астън Мартин и Алпин. Френският вестник „Екип“ посочва първите два, но като трети отбор е заподозрян Ред Бул.

Френското издание не дава подробности за информацията и какви са провиненията на трите тима. Посочва се обаче, че най-голямо превишение има Астън Мартин. Това не е потвърдено

„Екип“ пише също така, че се провежда проверка относно ролята и заплащането на Хелмут Марко в Ред Бул. 80-годишният австриец се води съветник на тима във Формула 1. Присъства на всички състезания, но не е включен в счетоводството на отбора и не фигурира сред тримата най-високоплатени хора на мениджърски постове – те са изключени от бюджетния лимит. Засега единственият коментар е на самия Марко. Той твърди, че има договор директно с компанията Ред Бул, който изтича догодина. Няма обяснение за работата му с тима от Милтън Кийнс.

Междувременно Кристиан Хорнер бе категоричен след финала в Унгария, че от Ред Бул са били с няколко милиона под границата за 2022 г.

От ФИА подчертаха изрично, че проверката на финансовите документи все още не е приключила

Федерацията има 10 души (при 4 през 2022 г.) под ръководството на Федерико Лоди, които да проведат одита на F1 екипите за предходния сезон. За сравнение – само Мерцедес е със счетоводен отдел от 46 души. Служителите в тази дивизия бяха увеличени точно след въвеждането на бюджетните ограничения.

„Става дума за организации с по 1000 служители, които имат конструкторска активност, производство, търговска дейност и различни състезателни клонове. Цялото нещо е страшно сложно“, посочи Лоди. „Трудно е да се посочи точен график, защото има много променливи, които трябва да се вземат предвид. Не бива да се забравя, че отборите ни съдействат при проверките. А техните финансови отдели имат и текуща работа. Те също имат отговорности пред акционерите и собствениците си. Така че наистина е важно да се работи възможно най-бързо, но това не бива да става за сметка на процесите и достоверността на процеса.“

Лоди допълни също така, че намирането на достатъчно добри служители не е лесно.

„Всички хора при нас са бивши одитори. По принцип такива има много. Предизвикателството е да открием хора с опит в спорта и по възможност – в автомобилния спорт и дори Формула 1, защото първенството е много специфично. Първоначално имахме сериозни проблеми с този подход. Впоследствие решихме да ги обучаваме сами относно характеристиките на F1“, допълни отговарящият за спазването на F1 финансовия регламент директор на ФИА.