Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 На какво залагат Мерцедес и Ред Бул в Саудитска Арабия

На какво залагат Мерцедес и Ред Бул в Саудитска Арабия

2409
0
Гран при на Саудитска Арабия, Джеда, Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул отстъпва на Мерцедес като темпо в дълги серии, докато разликата в един бърз тур е много малка, сочи анализ на петъчните свободни тренировки на пистата в Джеда. Отборите от Формула 1 стъпиха за първи път на трасето в Саудитска Арабия, където Люис Хамилтън бе най-бърз и в двете вчерашни сесии. В края на деня разликата с Макс Верстапен – четвърти в подреждането – бе само 0,195 сек. Това бе отбелязано от Кристиан Хорнер като обнадеждаващо. Шефът на Ред Бул бе убеден, че такава разлика е преодолима на трасе като това в Джеда. Анализът на Ауто Мотор унд Шпорт обаче сочи, че с гуми медиум не само Мерцедес са били по-бързи от Ред Бул в дълга серия, но и Ферари, и Алпин.

Липсата на дълги серии от обиколки в програмата на Ред Бул накара наблюдатели да се запитат дали тимът от Милтън Кийнс не залага на това да се опита да спечели полпозишъна.

Очаква се изпреварванията на уличната писта в Джеда да са сложни. Освен това по пистата още има пясък извън състезателната траектория. В петък обаче колите са с по-стари агрегати. Хамилтън ще използва през останалата част от уикенда задвижващата си система от Бразилия. Темпото на Мерцедес на правите и вчера бе по-високо от това на Ред Бул – приблизително колкото в Катар. Колите от Милтън Кийнс са по-бързи в първия сектор, тези от Бракли – във втория, в третия нещата са почти изравнени. Това ще направи и битката за първа редица особено напрегната.

В Ред Бул бяха обнадеждени след петъчните тренировки. От Хонда също изразиха умерен оптимизъм

„Както винаги на чисто нова писта основната работа в началото на подготовката е да се направят колкото се може повече обиколки, за да могат пилотите да научат пистата и след това да се провери колко точни са били предвижданията ни при симулациите. След това вече програмата е за оптимизиране на настройките“, сподели техническият директор на Хонда F1 Тойохару Танабе.

„Втората петъчна тренировка бе по същото време, когато ще се проведат квалификацията и състезанието. Това ни даде възможност да работим в условия, каквито ще има тогава – при падащи температури.“

„Като цяло нямахме проблеми и с двата си отбора. Събрахме много данни. И макар това да бе само началото на работата, позициите и на двата ни отбора в класирането не бяха твърде лоши.“

Директорът операции на пистата в Мерцедес Андрю Шовлин заяви, че целта на тима е една: Хамилтън да спечели последните две надпревари за сезона

Той каза също така, че събраните от тренировките данни ще бъдат анализирани в симулатора в Бракли.

„Ще изследваме няколко възможни посоки на работа. Темпото в дълги серии изглежда добро. Люис бе малко по-доволен от Валтери [Ботас], но те бяха с доста различни настройки на колите си. В получената информация има някои интересни сравнения“, допълни Шовлин.

Ботас бе втори, на 0,061 сек зад съотборника си, докато Серхио Перес бе значително по-назад в подреждането – девети. Мексиканският пилот настоя, че това класиране не отразява реалното му темпо.

„Ние ще сторим всичко, за да го подкрепим. Отчаяно се нуждаем от него в битката през оставащите две състезания, защото, както вече видяхте, две коли в играта дават различни опции. Искаме да сме в борбата и с двата си автомобила“, заяви Хорнер.