Начало Тест драйв Новият Дъстър – атрактивен, модерен и все така достъпен

Новият Дъстър – атрактивен, модерен и все така достъпен

888
0
Dacia Duster
Dacia Duster

Новият Дачия Дъстър бе представен с тест в околностите на Атина. Той е базиран на платформа, която използва и моделът с над 1 млн. продажби и досега. Колата обаче се държи различно, сякаш окачването е променено изцяло. Обяснението е, че инженерите са успели да го настроят съвършено и да изстискат докрай възможностите му и така най-яркото ми впечатление е подобрената стабилност на пътя.

Вторият важен пункт, който прави впечатление, е обезшумяването, което беше проблем при предишния модел. През цялото време на двудневния тест колата ме кара да се усмихвам, да се чувствам комфортно, сигурно и специално. Особено ме впечатлиха възможностите, които демонстрира извън пътя, където окачването успешно поемаше неравностите и пътниците се чувстваха удобно. На специален полигон в мраморна кариера около Атина Дъстър демонстрира и възможностите на системата 4х4. Колата е с просвет от 210 мм, а надвеси позволяват ъглите на атака да са 30° отпред и 33° отзад, което прави модела наистина удобен за използване извън пътя. Специален 4х4 монитор има компас и функцията да показва в реално време ъгъла и на страничен наклон на автомобила, който може да достига до 30 градуса. Колата има асистенти за потегляне и спускане по наклон.

Отличен дизайн с български принос

Дизайнът е отличен и гърците се обръщат след колата, което ме кара да се чувствам горд, защото той е дело на българина Емануил Клисаров, за когото ви разказахме в брой 211 на ClubS1. Челното стъкло е изместено с 10 см напред и сега е по-отвесно, което прави купето да изглежда по-просторно и наистина вътре има повече място. Нови 17-инчови джанти в съчетание с черните вежди на калниците подсилват приключенския характер на автомобила.

Вътре колата изглежда много модерно, но в същото време е още по-практична при всекидневна употреба. Новото арматурно табло е фокусирано към водача, на централната конзола е монтиран дисплеят на системата MediaNav Evolution, с по-ясен и лесен достъп.

Шофьорската седалка е с подлакътник, регулиране на лумбалната опора и нова система за регулиране на височината (60 мм). Тапицерията се отличава с комфортна и модерна 3D тъкан и контрастен шев. Обемът на багажника на новия Duster с предно предаване е 445 литра, при версията 4х4 е 376 литра. При сгънати задни седалки се увеличава до 1606 литра.

Новият Duster вече се предлага с безключов достъп. Не се налага водачът да изважда ключа от джоба си, за да стартира двигателя, тъй като това става чрез старт/стоп бутон. Изключително полезна е функцията за предупреждение за сляпата точка (BSW), която засича всички останали автомобили, включително мотоциклети и камиони, приближаващи отзад или отстрани, и подава светлинна индикация в съответното странично огледало. Duster разполага с 2 дизелови (с 90 и 110 к.с.) и 2 бензинови двигателя (115 и 125 к.с.). Едната версия е атмосферна, а другата е с принудително пълнене и обем 1,2 литра. Най-добре на модела пасва добре познатият 1,5 dCi 115. С него се предлага и 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, но версията е само с предно предаване. Желаещите 4х4 задвижване могат да избират между двигателите SCe 115, TCe 125 и dCi 110, като последният е само с 6-степенна механична кутия. Duster се предлага и със заводска LPG версия.

Обновеният емблематичен модел предлага още повече от това, което клиентите очакват и обичат. Сигурен съм, че с качествата на автомобила, богатото оборудване и атрактивен дизайн, на цена, която продължава да е без конкуренция (21 990 лева за базовия модел), успешната история на модела продължава!