Джордж Ръсел призна, че изпитва смесени чувства след квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия. Причината бе, че остана само на малко над десета от секундата – 0,113 сек – от полпозишъна, който бе спечелен от Макс Верстапен (Ред Бул).
„Изпитвам смесени чувства. Бях твърде консервативен с гумите си. Нямах време, а в първия сектор излязох малко настрани, което ми коства скъпо във финалната част на трасето. Трето място е страхотен резултат. Ако ни го бяхте предложили преди квалификацията, щях да го приема. Но виждайки колко малки бяха разликите в края на Q3, неминуемо почваш да мислиш откъде можеше да се извлече допълнителна десета, за да вземеш пола. И все пак трябва да сме доволни. Беше трудна сесия със спирането накрая, което ни коства първата обиколка“, коментира Ръсел.
„Напрежението преди последния опит бе много голямо, защото Оскар [Пиастри] вече имаше време. Според мен планът на Макс с двете обиколки беше наистина добър, но ние не бяхме обмисляли подобен вариант. Но когато имаш време, напрежението пада. Ако разполагаш само с един опит, то в първия завой спираш на 75-ия метър (преди кривата). Не искаш да допуснеш и най-малка грешка.“
„Никой не е докосвал харда. Медиумът не работеше добре в дълга серия. Ако Оскар излезе начело, ще изчезне. Ландо ще стартира с хард, а и никога не се знае какво може да стане със сейфти кара. Но всички болиди имат проблеми с гумите освен Макларън“, продължи Ръсел
„Надпреварата ще е дълга и би трябвало да сме в състояние да използваме състезателното си темпо. В петък изглеждахме конкурентоспособни в дълги серии. Трето място на грида ни дава възможност да се борим пак за подиум“, каза още Ръсел.
Андреа Кими Антонели се нареди пети, а бе убеден, че е можел да е и четвърти в квалификацията. Той използва втори комплект нов софт, за да се класира за Q2. При финалния си опит сбърка в началото на обиколката, което му коства време.
Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин сподели, че след залез слънце на по-хладната писта F1 W16 работи доста по-добре, отколкото във втората петъчна тренировка, проведена при същите условия.
„Това е удовлетворяващо развитие. Моментът на спирането на Q3 заради [Ландо] Норис не бе идеален, защото се случи точно преди и двамата ни пилоти да завършат първите си бързи обиколки. Накрая никой от тях не направи перфектен тур. Като цяло усещането е, че можехме да постигнем повече, но това е здравословно разочарование. Имаме голямо подобрение в сравнение с миналата година и ще продължим да натискаме“, сподели оперативният директор на Мерцедес.
View this post on Instagram