Начало WRC News Рованпера триумфира в Естония, стана най-младият победител в историята на WRC

Рованпера триумфира в Естония, стана най-младият победител в историята на WRC

615
0
Кале Рованпера
Кале Рованпера; снимка: Тойота

Кале Рованпера стана най-младият победител в световния рали шампионат (WRC), триумфирайки в рали Естония, седми кръг от сезон 2021. 20-годишният пилот на Тойота, който живее в балтийската република, поведе в петък, в събота увеличаваше постоянно аванса си и през последния ден пазеше внимателно преднината.

Досега най-младият победител във WRC бе Яри-Мати Латвала. Той спечели рали Швеция през 2008 г. на 22 години и 313 дни. Преди пауърстейджа 36-годишният сега Латвала усмихнато се съгласи, че има известна символика във факта, че сега е шеф на екипа на Тойота, за който кара Кале. Той допълни, че рекордите са, за да бъдат побеждавани и винаги е знаел, че неговото постижение ще бъде подобрено някой ден и особено се радва, че това се случва точно сега и точно Рованпера е този състезател. Кале е на 20 години 9 месеца и 18 дни.

59,9 сек бе авансът на Рованпера след края на състезанието. Латвала чакаше пилота и навигатора му Йоне Халтунен и докато ги поздравяваше, бащата на младежа – бившият пилот Хари Рованпера – трябваше да свали слънчевите очила, за да избърше сълзите, докато гледаше как синът му взима първия си успех

„Много е хубаво да спечелим най-после победа, и то точно тук, в Естония. Това е почти домашно рали за мен. Сезонът досега бе много труден с не толкова добри резултати. Поне доказахме, че имаме скорост“, заяви Рованпера.

Беше му посочено, че е подобрил рекорда на шефа си.

„Можех да го направя и по-рано!“, засмя се Кале.

Крейг Брийн още в събота призна, че не му достига опит да се бори с Рованпера. Той кара с ограничена програма в световния шампионат.

„Малко не ни достигаше на места, за да се борим за победата. Благодаря на Ален Пенас (тийм мениджърът на Хюндай – б.р.), който днес напуска тима. Андреа Адамо ми даде шанс да карам за Хюндай, но Ален е човекът, който ме представи на Андреа“, заяви Брийн след финала.

Тиери Нювил стигна до подиума, но не бе кой знае колко щастлив.

„Сторихме възможно най-доброто, на което сме способни. Имаме твърде много технически промени, които правят всичко далеч по-сложно“, коментира белгиецът.

Себастиен Ожие финишира четвърти и също не бе доволен от себе си.

„Борих се, но тук нямаше пилотиране. Само се опитвах да не падам в огромните коловози“, каза седемкратният световен шампион.

От Танак спечели пауърстейджа, както и повечето отсечки в събота и неделя. Естонецът не бе особено щастлив на финала.

„Продължаваме да се борим“, бе краткият коментар на Танак, след като пресече финала.

Останалите бонус точки отидоха при Нювил, Ожие, Еванс и Рованпера.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.