Тимът на Ред Бул има съмнения в легалността на определени компоненти в колата на Мерцедес, но все още не подава официален протест срещу съперниците от Бракли. Съществува вероятност отборът от Милтън Кийнс да не подозира единствено задното крило на F1 W12, стана ясно от коментар на Хелмут Марко пред f1-insider.com. Досега обаче са правени единствено предположения.
„Ако [Люис] Хамилтън така ни превъзхожда този уикенд в Катар, а след това в Саудитска Арабия и Абу Даби, може да отпишем титлата. Никога не съм виждал такъв ракетен двигател от Мерцедес. Не можехме да удържим Хамилтън на правите, въпреки че бе със задно крило, подобно на това в Монако. Само Хамилтън обаче има тази скорост. Останалите пилоти с (агрегати на) Мерцедес не са ни грижа.“
„Притесняват ни основно две неща, за които може да поискаме изяснение от ФИА. Но протест ще има единствено в случай, че разполагаме с доказателство, че нещо не отговаря на правилата на колата на Хамилтън“, заяви Марко
Теорията на Ред Бул за задното крило на F1 W12 според немския журналист Михаел Шмид е, че горният елемент слиза надолу при определена скорост. Ейдриан Нюи и Пол Монахан са били вече два пъти при техническия шеф на ФИА Николас Томбазис. Предали са му сериозно количество документи, както и видеоклипове на работата на крилото. Смята се обаче, че не разполагат с достатъчно твърди доказателства – в противен случай биха подали официален протест. Искането за изясняване от ФИА се прилага, когато отбор има определени съмнения относно работата на даден елемент или система в противникова кола. Федерацията издаде вече няколко технически директиви този сезон въз основа на подобни запитвания – за задните крила, спиранията в бокса и т.н.
Съмнения по-рано този сезон имаше и относно работата на задвижващата система на Мерцедес. Подробности за това може да намерите в брой 251 на ClubS1.
От самия тим на Мерцедес споделиха, че представянето в Бразилия е било повод надеждата да останат в битката за шампионата да се превърне във вяра. То бе коментирано многократно. Фернандо Алонсо посочи, че само в F1 пилот с толкова наказания за един уикенд накрая печели състезанието.
„Фактът, че получихме наказание и въпреки това спечелихме повече от Макс [Верстапен] и Ред Бул ни дава увереност“, заяви директорът операции на Мерцедес Андрю Шовлин. „Колата работеше добре в един бърз тур, имаше скорост при по-ниски температури в спринта. Успяхме да задържим гумите в работния им прозорец. Представянето в състезанието бе силно, но тогава пистата бе наистина гореща – до 50 градуса. Окуражаващо е, че автомобилът бе в такава форма в различни метеорологични условия.“
First taste of Losail under the lights. 💡🤩 pic.twitter.com/fDR3vNw6ap
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 17, 2021