Начало Рали Танак гледа на резултатите в Швеция в перспектива

Танак гледа на резултатите в Швеция в перспектива

626
0

От Танак завърши втори в рали Швеция, след като в първия кръг от световния шампионат за 2020 г. претърпя много тежък инцидент заедно с навигатора си Мартин Ярвеоя. Танак дори имаше съмнения дали ще се възстанови достатъчно, за да кара в Швеция. Той обаче бе на ниво и постигна добър резултат, като не си позволи да поема рискове и да гони Елфин Еванс.

„Радвам се, че взех първия си подиум с тима, особено като се имат предвид трудните условия по трасето”, коментира Танак

„Определено има какво положително да извлечем от надпреварата. Колата показа добра скорост, просто трябва да научим повече за нея.”

„След случилото се в Монте Карло за нас бе важно да завършим следващото рали, да натрупаме километри зад волана и да вземем някакви точки. Не бяхме в състояние да се състезаваме достатъчно добре. Постигаме обаче прогрес, подобряваме времената си. Чувствам се все по-уверен в автомобила. Рали Швеция бе полезна надпревара, ако погледнем нещата в перспектива.”

Танак не скри, че е изпитал и сериозни затруднения преди и по време на състезанието.

„Тялото ми протестираше срещу натоварването – всичко ме болеше. Но това, предполагам, е нормално, тъй като подобни ситуации са изключително стресови. Ситуацията не бе перфектна, но се справихме. Не съм взимал болкоуспокояващи. С терапевта ми работехме упорито, за да извлечем стреса от тялото.”

Тиери Нювил и Никола Гилсул подходиха внимателно към тазгодишното необичайно издание на рали Швеция

Надпреварата по принцип е единственото снежно рали в календара, но тази година бе по-скоро на чакъл и само тук-там имаше по някой заледен участък. След втория WRC кръг за 2020 г. обаче Нювил се оказа начело в генералното класиране заедно с Елфин Еванс. И двамата имат по 42 точки. Белгиецът бе твърде назад, за да се бори за победа, така че вложи максимум усилия да вземе бонус точки в пауърстейджа.

„Не бях най-бърз, а и условията бяха безумно сложни, но това всъщност продължи през цялото рали. Не можехме да постигнем кой знае колко повече. В отделни отсечки губехме по няколко секунди тук-там, но не смятам, че това повлия особено на крайния резултат”, обясни Нювил.

Крейг Брийн се състезава за трети път за Хюндай Моторспорт и изпълни поставените му цели – да подкрепя Танак и Нювил

И за него шведската надпревара не бе лека.

„Лично аз не съм доволен от резултата. За мен бе огромно удоволствие отново да управлявам WRC автомобил. Трудно е обаче да си в челото и да се бориш за подиуми и победи. Отсечките бяха толкова скъсени, че бе трудно да направиш впечатление. Условията се променяха непрекъснато и нямаше смисъл да се правим на герои. Приоритетът бе да стигнем до финала, което и сторихме”, каза Брийн.

Шефът на Хюндай Моторспорт Андреа Адамо не бе особено доволен от ситуацията, въпреки че все пак бе записан актив за шампионата.

„Отново демонстрирахме, че в определени ситуации не успяваме да постигнем нужното представяне”, обясни Адамо. „В Швеция изобщо не участвахме в битката, постоянно се защитавахме. Поне сме начело при пилотите (макар и с равни точки с Еванс) и не загубихме твърде много при конструкторите.”