Втората петъчна свободна тренировка през уикенда за Гран при на САЩ бе посветена на работа по гумите за следващия сезон във Формула 1. Екипите посветиха 90-те минути на събиране на данни за Пирели. Означения нямаше, но от доставчика на гуми коментираха, че тези изпитания ще помогнат за работата по твърдите смеси за 2023 г. Времето на пистата Circuit of the Americas до Остин, Тексас бе прекрасно и това позволи спокойно изпълнение на програмата. Първият тест бе предвиден за Япония, но там метеорологичните условия бяха ужасни.
„Най-после успяхме да изпълним тази част от тестовата си програма, след като дъжд не позволи това да се случи в Япония“, посочи главният инженер на Пирели за F1 Симоне Бера
„Свършеното през втората тренировка ще ни позволи да анализираме ценни данни за по-твърдите смеси. Следващата седмица в Мексико Сити във втората петъчна сесия ще се изследват меките гуми за 2023 г.“
„Различната програма означава, че съботната свободна тренировка ще е необичайно важна през уикенда. По време на тази сесия отборите ще трябва да формулират стратегията си за състезанието. (Последният час подготовка ще се проведе по времето, когато трябва да стартира и Гран при надпреварата – б.р.) Ветровитите условия и неравна повърхност подчертаха защо COTA остава една от най-интересните писти и за пилоти, и за инженери“, каза още специалистът от Пирели.
#FP2 underway at #USGP: this is a session that’s unusually devoted to 2023 tyre testing and lasts for 90 minutes. This has been arranged as a way of getting in tyre testing mileage for next year without needing extra sessions outside the race weekends
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 21, 2022
Люис Хамилтън каза, че тестът на гумите на Пирели бе интересен експеримент.
„Не знаеш какво да очакваш като излезеш на пистата. Балансът постоянно се променяше, защото новите гуми работят по различен начин. Опитах се да установя някакъв ритъм, да усетя разликите спрямо настоящите типове. В предишни години поведението бе значително по-предвидимо. С настоящите коли се изисква значително повече работа“, допълни седемкратният световен шампион.
Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин посочи някои от предизвикателствата, които ще имат екипите догодина
„Тестът на новите гуми на Пирели бе интересен. Одеялата с по-ниска температура ще променят подхода за квалификацията и състезателната стратегия. Загряването на гумите става по-сложно. Самите нови смеси обаче са крачка в правилната посока по отношение постоянство в поведението и управление“, обобщи Шовлин.