Начало Moto News Honda CRF 1000L Africa Twin – мотоциклет за вечните пътешественици

Honda CRF 1000L Africa Twin – мотоциклет за вечните пътешественици

333
0

Легендата CRF 1000L Africa Twin отново ни подканя да превземем света, този път с пълен набор от подходящи аксесоари. Вдъхновен от победителя в рали „Дакар“ NXR750, първият XRV 650 Africa Twin е създаден през 1988 г. След това е заместен от XRV 750 през 1990 г. Паузата за новия модел е доста дълга, но появата на новата интерпретация доказа, че чакането си струва и Honda има възможност да направи един изключителен адвенчър мотоциклет.

Също като своите предшественици, CRF1000L Africa Twin е напълно оборудван за истинско приключение с мощен двигател, динамично шаси, готово да се движи по асфалтов път или на офроуд. Съвременното превъплъщение на адвенчър мотоциклета на Honda е с 1000-кубиков паралелен двуцилиндров силов агрегат със 70 кВт мощност и въртящ момент от 98 Нм.

Двигателят е монтиран в компактна, лека рама, за да предложи изключителни офроуд качества, комфорт на дълги разстояния и превъзходно управление при всекидневна употреба.

Новата DCT е функционална, с превключваем ABS и много режими на HSTC, които дават оптимално сцепление на пътя и извън него.

Ще бъдат на разположение четири цветови схеми, включително CRF Rally и Tricolour.

От самото начало на проекта за CRF1000L Africa Twin идеята е да се създаде мотоциклет, който да впечатлява с баланса си, лекотата на използване и управление на пътя и извън него – също както прави неговият роднина, първият XRV750 Africa Twin.

Подходът “go anywhere” (от англ. – да отидеш навсякъде) започва с двигателя, който трябва да се справя в офроуд ситуации, както и на пътя при пътуване на голямо разстояние. 1000-кубиковият паралелен агрегат на CRF1000L Africa Twin е изграден на базата на големия опит на Honda офроуд състезанията с мотори CRF250R или 450R. Той използва дизайна Unicam с 4 клапана в главата, като така се постигат компактни габарити. Лекият разпределителен вал, за който се използват същите материали при като CBR1000RR Fireblade, задвижва клапаните и има две горивни свещи за по-добро възпламеняване на сместа във всяка горивна камера.

Мощността и въртящият момент се доставят в широк оборотен диапазон. Коляновият вал под 270° доставя усещане за енергия и мощ при задвижване на задното колело. Двата балансиращи вала анулират вибрациите. Отличният пътен просвет на CRF1000L Africa Twin е повече от перфектен за една адвенчър машина. Така той дава динамичен и естетичен ефект. Водната помпа се намира до съединителя в корпуса. Водната и горивната помпи се управляват от общ балансиращ вал. Освен това намаляването на размера на двигателя дава възможност за дизайн с по-нисък картер. Леката 6-степенна механична скоростна кутия използва същия дизайн като тази на CRF250R и 450R. Съединителят е многодисков, в маслена баня.

Стоманената рама дава перфектен баланс и голяма стабилност при висока скорост, а също отлични офроуд способности, гъвкавост и здравина. Централизирането на елементите, като например батерията, разположена в задната част на цилиндровата глава, допринася за по-нисък център на тежестта.

Обърнатата вилката Showa е с дълъг ход и е с напълно регулируема. Спирачните апарати са радиални, 4-бутални Nissin на двата спирачни диска 310 мм отпред. Отзад е един плаващ диск. Задният амортисьор също е Showa и има хидравлично регулиране на натоварването на пружината. Подобно на CRF450R CRF450R Rally, CRF1000L Africa Twin използва колела 21 инча отпред и 18 инча отзад, алуминиеви, със спици и гуми 90/90-21 и 150/70-18.

Височината на седалката се регулира с 20 мм – от 850 до 870 мм. Големият резервоар за 18.8 л гориво, в съчетание с горивната ефективност на двигателя, осигурява пробег до 400 км.

За да се справи с всякакви условия на пътя или извън него, мотоциклетът е снабден с цялостен електронен пакет – Honda Selectable Torque Control (HSTC). Системата предлага три нива на контрол, като е възможно ездача да изключи ABS-а за задното колело.

Уникалната Dual Clutch Transmission (DCT) на Honda ще бъде на разположение като опция за CRF1000L Africa Twin, като използва обща кутия като тази на механичната трансмисия.