Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Предизвикателството за инженерите в една нова писта II

Предизвикателството за инженерите в една нова писта II

63
0
Гран при на Корея,Фернандо Алонс

Нищо обаче не може да замени реалното усещане, тъй като всички симулации изискват определено ниво на импровизация. Всеки пилот обикаля конфигурацията при пристигането си на ново трасе за първи път, това всъщност е една от първите му задачи там. Понякога състезателите ползват велосипеди, друг път мотопеди, но най-често разчитат на краката си.

– Същото важи и за инженерите. Винаги е много важно да имаш физическо възприятие и разбиране за пистата, да видиш със собствените си очи бордюрите, да провериш състоянието на асфалта. След това вече започваш да планираш програмата за петък: обикновено това означава по-обширен план, включващ сериозно количество промени в настройките в сравнение с Гран при, където вече имаме исторически данни на разположение. Трябва и да оставиш на пилотите си време, за да свикнат с конфигурацията и поради тази причина изминатите километри са малко повече от обикновено – разяснява още Крис Дайър.

Една от основните трудности е да се разбере как ще еволюират условията на трасето. Това ще е особен проблем в Корея, защото последният слой асфалт бе положен едва миналата седмица. Нивото на прилепяне се променя значително ден за ден и резултатите от която и да е сесия ще са трудни за тълкуване.

– Това е положението и няма какво да се направи – приема съдбата си човекът, който през кариерата си бе състезателен инженер на Михаел Шумахер и Кими Райконен. – Затова трябва да сме много внимателни как ще разчитаме петъчните времена.

А колко време отнема на един пилот да научи нова писта?

– Винаги съм се изненадвал колко бързо си намират идеалните линии. Ясно е, че днешните симулатори са огромна помощ, но обикновено им отнема около половин дузина обиколки, за да придобият 95% разбиране, така че им остава много време да се справят с липсващите 5%. Но точно те могат да доведат до разликата [в представянето]. Важно е да се работи и с двамата състезатели, за да се обменят данни: възможно е единият да влиза в завой малко по-различно от съотборника си и е полезно да се правят сравнения в това отношение, за да се стига до съответните изводи по-бързо.