Президентът на ФИА Жан Тод заяви, че съвестта му е чиста по отношение на споразумението, сключено между международната автомобилна федерация и Ферари след приключване разследването на задвижващата система на Скудерията за 2019 г. Изявлението му дойде в интервю за Кориере дела Сера в отговор на въпрос как ще коментира твърденията, че се е отнесъл благосклонно към италианския тим, тъй като синът му Никола е мениджър на Шарл Льоклер.
„Хората неизменно говорят. Днес ще измислят нещо друго. Приказките вървят около седмица и след това дискусията се измества към друга тема.“
„Истината е, че приех и доброто, и лошото на това споразумение. Съвестта ми е чиста. За мен най-важното е да сме честни и етични към членовете на ФИА. Със споменатата ситуация се справихме професионално и следвайки правилата“, каза Тод
„Освен това при взимането на решения взимам предвид мнението и на други хора, предоставящи ми информация. Не действам сам.“
Президентът на ФИА отбеляза, че началото на сезона във Формула 1 е станало възможно благодарение на работата в екип. Той добави, че намаляването на годишните харчове ще доведе до промени в отделни отбори, но е било наложително. (Специален материал за това как бюджетите във Формула 1 експлодираха може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 238.)
„Бяхме длъжни да се опитаме да разрешим проблемите, дори такива, с каквито никога не се бяхме сблъсквали досега. Трудихме се рамо до рамо с Чейс Кери и неговия екип. Възползвахме се от момента, за да помислим за бъдещето на F1. Не само сезонът бе заложен, а много повече. Трябваше да сме амбициозни, за да постигнем силни резултати. С досегашните разходи ситуацията бе неуправляема, а разликите между големи, средни и малки отбори – твърде големи. Какъв е смисълът да се харчи над половин милиард годишно? Формула 1 трябваше да се приспособи, беше въпрос на оцеляване.“
Тод каза още, че не само Формула 1 трябва да е креативна по отношение на тазгодишния си календар, но и други администрирани от ФИА дисциплини като Формула Е и WRC
Освен това той не се опасява, че икономическата криза ще доведе до съкращаване на разходи за т.нар. „зелени“ инициативи.
„Тъкмо напротив. В момента светът е изключително чувствителен към климатичните промени. Автомобилната индустрия се променя и за да оцелее, автомобилният спорт трябва да служи все повече като лаборатория за изпитване на решения за опазване на околната среда и безопасността.“
Жан Тод изкара част от кариерата си във Ферари и постигна едни от най-големите успехи в историята на Скудерията. Той обаче отказа да коментира раздялата на Себастиан Фетел и тима от Маранело, казвайки само, че се надява четирикратният световен шампион да си намери кокпит за 2021 г.
„Автомобилният спорт е комбинация от човек, автомобил и отбор. Побеждава единствено работещата комбинация от тези три фактора. Ако липсва и един от елементите, не се получава и вече сме го виждали. Без кола нито [Фернандо] Алонсо, нито Фетел спечелиха нещо. Себастиан биеше, когато разполагаше с (добър) автомобил (в Ред Бул – б.р.). Същото важи за [Михаел] Шумахер. Той дойде във Ферари през 1996 г. и чака до 2000-та за титлата. Може да притежаваш талант, но без нужните средства – екипа, издръжливостта – не си в състояние да се справиш.“
The @FIA is guided by the Fundamental Principles of our Statutes, including the fight against any form of discrimination and notably on account of skin colour, religion, ethnic or social origin.
We must promote diversity in motor sport.#FIAeConf2020 #BlackLivesMatter pic.twitter.com/F659L6Bfik— Jean Todt (@JeanTodt) June 15, 2020