Битката за титлата в световния рали шампионат (WRC) за 2019 г. се разгаря с пълна сила, след като лидерът в генералното класиране От Танак спря с повреда в рали Турция. От тима съобщиха, че ще опитат да го върнат на трасе утре.
ℹ️ @OttTanak is stopped for today due to technical reasons. We will plan for the car to return under restart rules tomorrow. #YarisWRC #RallyTurkey #WRC #TGR_WRC
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 14, 2019
? ?? @rallyturkey SS9 Results ?
1⃣ @AMikkelsenRally 7:05.3
2⃣ @EsapekkaLappi +0.6
3⃣ @SebOgier +1.8Full results ➡ https://t.co/PQpKkRpq1w
Up next: SS10 – live from 11:06 (UTC+3) on https://t.co/0nWOJAkkTv#WRC #RallyTurkey #WRCLive @AnonimoWatches pic.twitter.com/Cu7ceZNSn9
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 14, 2019
Това съвсем не е първи случай, в който Тойота Ярис WRC препъва Танак. Най-драматична бе ситуацията в Сардиния, където естонецът спря буквално на километри от финала. Автомобилът му се повреди в последната отсечка и Дани Сордо взе неочаквана победа там. В Германия пък Танак спечели, но бе притеснен от грижи със спирачките в самия край на състезанието. Радостта от успеха бе помрачена в известна степен от факта, че се наложи да намали темпото, за да стигне до финала.
Днешната повреда може да налее масло и в огъня на слуховете за това къде ще кара Танак през следващия WRC сезон
Допреди месец се смяташе, че той обмисля три възможности – да остане в Тойота, да се върне в М-Спорт или да се присъедини към Хюндай. Според последната информация на Моторспорт Нюз разговорите с Хюндай са били прекратени. Изданието цитира пилота да казва, че преговорите са били особено трудни.
През последните две години пък от М-Спорт вложиха необичайно много пари във WRC програмата си заради Себастиен Ожие. Взеха титлите, но ситуацията със средствата не е добра. Шефът на екипа Ричард Милнър сподели, че Малкълм Уилсън иска да се съсредоточи повече върху бизнеса. Танак вече не е никак евтин пилот и сантиментът му към М-Спорт едва ли ще допринесе за понижени финансови изисквания.
Междувременно в рали Турция продължава да води Есапека Лапи, който излезе начело още в първия ден от състезанието. След 9 отсечки от надпреварата той е с аванс от 2,2 секунди пред съотборника си в Ситроен Себастиен Ожие. Трети е Андреас Микелсен – на повече от минута. Тиери Нювил е осми, след като удари камък и излетя на ляв завой, губейки повече от 4 минути.
#WRC
SS8 ?? #Neuville
⏱ 30:21.4 (+4:38.8)
▶ Lost over 4 min after being off the road
„A very slow left in the dust and I couldn’t see the corner. There was a stone that put me off the road so I had to try to come back on.“#HMSGOfficial #RallyTurkey pic.twitter.com/1Tc1deBqBY— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) September 14, 2019
?? Overall after SS9
1️⃣ @EsapekkaLappi
2️⃣ @SebOgier +2.2
3. Mikkelsen +1:04.0?
4. Suninen +1:11.2?
5. Sordo +1:56.1
6. Meeke +2:11.5
7. Latvala +2:28.9?
8. Neuville +4:46.7?
9. Tidemand +5:06.4?#WRC #C3WRC pic.twitter.com/KLQQDMNIXC— Citroën Racing (@CitroenRacing) September 14, 2019