Гран при на Саудитска Арабия се провежда за първи път през сезон 2021 от Формула 1. Включването на страната в календара бе посрещнато противоречиво. Пистата в Джеда обаче е на финалния етап от строежа си и състезание във втория по големина град в Саудитска Арабия. Градът е един от големите курорти в страната – предпочитано от туристи място.
No words can describe how beautiful the Jeddah Corniche is 😍! Only five weeks left until we RACE in the #F1 stc #SaudiArabianGP! 😄🏁#فورمولا1_في_السعودية #نسابق_المستقبل #OvertakeTheFuture pic.twitter.com/rZllE7pJk0
— F1 stc Saudi Arabian GP (@SaudiArabianGP) November 1, 2021
Пистата е близо до пристанището на Червено море в Джеда. Дело е на архитектурното студио Тилке, но водещ в проекта е Карстен Тилке – син на автора на съвременните трасета, намерили място в календара на Формула 1, Херман Тилке. Намира се на около 12 км северно от центъра на Джеда. Очаква се това да е най-бързото улично трасе за Гран при надпревари. Освен това ще е второто по дължина – 6,175 км – и ще има 27 завоя. Според симулациите средната скорост ще е 250 км/ч. При проектирането на конфигурацията Тилке работи в сътрудничество с екип на управляващия спортните въпроси в F1 от страна на Либърти Медия Рос Браун. Използвана е вече съществуваща инфраструктура.
„Целта бе да се създаде писта, на която да могат да се водят битки гума до гума, да е вълнуващо какво за феновете, така и за пилотите. Дизайнът извлича най-доброто и това ще е едно модерно улично трасе. Мястото, където е разположено, също е уникално“, коментира Рос Браун.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Кое беше честно и кое не в Джеда? Спорт ли е още F1 или холивудска продукция?
- Хелмут Марко се извини за свои коментари след Гран при на Саудитска Арабия
- Маси за пазарлъка с Ред Бул преди втория рестарт: Една съвсем нормална дискусия
- Хамилтън: Правилата явно не се отнасят за един от нас, Верстапен: И двамата излизаме от пистата, мен ме наказват
- Волф: Нямам проблем с това Макс да спечели титлата. Но трябва да е в честна надпревара
- Марко: Използват се различни стандарти, Хорнер: На спорта му липсва Чарли Уайтинг
- Хамилтън: Макс със сигурност прескача границата
- 10 секунди наказание за Верстапен, остава втори
- Без последствия за Льоклер и Перес за удара помежду им
- Верстапен: Този спорт вече повече се опира на наказания, отколкото на борба. За мен това не е Формула 1
- Извикаха Верстапен и Хамилтън при стюардите
- Хамилтън спечели тоталния хаос в Саудитска Арабия
- Гран при на Саудитска Арабия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Верстапен няма да сменя скоростна кутия (обновена)
- Йос Верстапен: Уважавам Люис като пилот. Макс казва каквото мисли. С Волф вече нямаме никакви отношения
- Верстапен и Перес: Слепите завои правят пистата в Джеда опасна, може да стане сериозен инцидент
- Норис: Имам предимство за старта със софт, но после ще е трудно, Гасли: Темпото ни е фантастично
- Льоклер: Не очаквахме четвърто място, Сайнц: Трудно ми е да преглътна тази квалификация
- Ред Бул няма да обжалва решенията на стюардите относно Хамилтън
- Борехме се с гумите в квалификацията, коментира Хамилтън
- Верстапен: Не разбирам какво стана, Марко: Ще обжалваме решението за Хамилтън, Макс го наказаха за същото
- Хамилтън на полпозишън за Гран при на Саудитска Арабия, Верстапен се удари в края на Q3
- Без последствия за Хамилтън заради двойните жълти знамена – сигнализацията била задействана по грешка (обновена)
- Хамилтън извикан при стюардите за пренебрегване на двойни жълти знамена
- Верстапен най-бърз в последната тренировка в Джеда
- Вилньов: Психологическата битка се води от Ред Бул и Мерцедес, не от Верстапен и Хамилтън
- Зайдл: И четвърто място при конструкторите би било страхотен резултат за Макларън
- На какво залагат Мерцедес и Ред Бул в Саудитска Арабия
- Пилотите за пистата в Джеда: Интересна, впечатляваща, лабиринт и ако мигнеш в погрешния момент – отиваш в стената!
- Льоклер няма да сменя шаси и задвижваща система
- Скоростта в трафика в Джеда е опасно висока според Хамилтън
- Хорнер: Не всичко зависи от мощността. Разликата е 0,1-0,2 сек, а това може да се навакса на такъв тип писта
- Хамилтън пред Ботас и Гасли във втората сесия в Джеда, Льоклер катастрофира
- Пирели обяви причините за спуканите гуми в Катар
- Хамилтън пред Верстапен и Ботас в първата тренировка в Саудитска Арабия
- И Верстапен заяви, че няма да слага нов мотор
- Екълстоун: Изненадан съм, че Люис не каза: „Оттеглям се, не искам да печеля повече от Шумахер“
- Райконен няма търпение да приключи с F1: Няма нищо тъжно или лошо. Всъщност е чудесно!
- Хамилтън: Избор на спорта е да сме в Саудитска Арабия, не мой; Фетел организира картинг само за жени
- Пистата в Джеда получи официално одобрение ден преди тренировките
- Хамилтън: Битката в момента е различна, защото два отбора са страшно близко един до друг
- Верстапен: Няма промяна в подхода ми. Рано е за прогнози дали сме конкурентоспособни
- Хил: Би било тъжно за F1 ако титлата се реши с катастрофа
- Марко за шанса Верстапен да вземе титлата в Джеда: Оставете ме на мира с вашите сметки!
- 79% от обиколката на пълна газ – има ли притеснения за скоростта на пистата в Джеда?
- Настояването на Ред Бул за затягане проверките на задните крила няма да се изпълни този сезон
- Пирели: Джеда е най-голямото неизвестно, пред което се изправя F1 тази година
- Ще се справят ли в Джеда с всичко по пистата до тренировките (галерия)
- Организаторите в Саудитска Арабия с изисквания към облеклото: без къси панталони, потници, рокли с презрамки
- Компания от Саудитска Арабия се готви да купи F1?
- Тилке разказва за предизвикателствата на Джеда