Гран при на Унгария вече е класическа надпревара от Формула 1
Първото състезание на пистата Хунгароринг е проведено през 1986 г. и се радва на огромен интерес. Причината е, че това е първата F1 надпревара зад Желязната завеса. На пистата се стичат хора от цяла Източна Европа, публиката е близо четвърт милион души. От тогава досега стартът неизменно е в календара на световния шампионат.
Всъщност Гран при на Унгария се провежда за първи път през 1936 г., но на трасе в парк в Будапеща. Работата по пистата Хунгароринг започва на 1 октомври 1985 г. Трасето е завършено само за 8 месеца. Бърни Екълстоун от години иска да организира състезание от Формула 1 в Съветския съюз. Негов приятел от Унгария обаче го насочва към родината си.
Трасето не особено широко, има много тесни завои. Не се използва през цялата година и затова в началото на състезателен уикенд е доста прашно. Изпреварванията са трудни, поради което стратегията има много сериозна роля. Времето обикновено е много горещо, но понякога е по-хладно и променливо, дори има превалявания.
Хунгароринг е сцена на забележителни надпревари въпреки характеристиките си на тясно и бавно трасе
През 1990 г. Тиери Бутсен задържа зад себе си далеч по-бързия Аертон Сена. През 1998-ма Михаел Шумахер печели с необичайна стратегия – тимът му Ферари променя намеренията си в средата на състезанието. Първите си победи в Гран при взимат точно на унгарската писта Деймън Хил, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Хейки Ковалайнен. Хил за малко не печели през 1997-ма с Ероуз.
Най-много успехи в Гран при на Унгария има Люис Хамилтън – 8. Михаел Шумахер е печелил 4 пъти там. С 3 победи е Сена, с по 2 са Нелсън Пике, Хил, Жак Вилньов, Мика Хакинен, Бътън, Себастиан Фетел. През сезон 2021 на Хунгароринг първа победа в кариерата си записва Естебан Окон. При конструкторите най-много успехи има Макларън – 11. Следват Уилямс и Ферари с по 7, Мерцедес има 5, а Ред Бул – 2.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- В Италия се опасяват, че Льоклер може да напусне Ферари: Търпението си има граници
- Вилньов: Как можаха няколко отбора да сложат хард? Те какво, не гледат ли състезанието?
- Ръсел изрази съчувствие към Льоклер
- Ралф Шумахер: На Биното трябва да му пари под краката, в Италия: Отборът все едно е подменен
- Как Алонсо се оказа в Астън Мартин
- Верстапен похвали главния стратег на Ред Бул
- Норис: Седмото място в Унгария бе максимума, който можех да постигна
- Ботас: Твърдите гуми не бяха толкова добри, колкото се надявах
- Алпин пожелава всичко най-добро на Алонсо
- Гасли: Макларън и Алпин са много по-бързи от нас
- Замененият двигател на Верстапен щял да изкара само още три обиколки
- Алонсо: Състезанието на Хунгароринг беше изключително тежко
- Хамилтън: Открили сме нещо и можем да се борим с Ферари. Не мисля, че сме далеч зад Макс
- Льоклер: Не знам какво да кажа. Чакам обяснения; Биното: Колата не работеше според очакванията ни
- Верстапен: Аз се надявах да стигна близо до подиума, а спечелихме! (обновена)
- Верстапен с победа в Унгария от 10-та позиция на старта. Още един двоен подиум за Мерцедес
- Гран при на Унгария — възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Верстапен, Перес и Гасли с нови двигатели. Без наказания за пилотите на Ред Бул, Пиер ще потегли от питлейна.
- Верстапен: Рейс контролът ни възприема като аматьори. Ние даваме съвет за лимитите, никой не ни чува. Това не е правилно
- В Мерцедес не разбират напълно откъде дойде скоростта в квалификацията, Волф: Този сезон е колебание между депресия и радост
- Обновеният Хаас върви почти като стария, Щайнер: Естествено, че ще копираме Ферари. Да не искате да копираме Уилямс?
- Норис след четвъртото място в квалификацията: Уверен съм. Имам добра кола, с която мога да се състезавам.
- Верстапен: Нямах никаква мощност при излизането си от питлейна. Много е разочароващо.
- Сайнц и Льоклер убедени, че имат темпо да се борят за победата утре
- Ръсел щастлив, но предпазлив: Не знам дали сме се завърнали. За целия ни отбор обаче това е страхотно постижение
- Ръсел с първи полпозишън във F1
- Латифи най-бърз в FP3. Уилямс 1-3 в последната тренировка
- Ферари плаши ФИА със съд заради подовете: Ние губехме с достойнство. Съперниците ни да се държат по същия начин
- Алфа Ромео удължи договора си със Забуер за 2023
- F1: Насилието от всякакъв тип е неприемливо. Ако не можете да се държите уважително, не може да сте част от спорта ни
- В Астън Мартин не са притеснени от потенциален протест за новото задно крило
- Сайнц: В добра позиция сме по отношение на баланса и скоростта
- Хамилтън: Ще бъде труден уикенд
- Пилотите на Ред Бул впечатлени от скоростта на Ферари в Унгария, надяват се на дъжд в събота
- Льоклер пред Норис във втората тренировка в Унгария
- Сайнц най-бърз в първата тренировка на Хунгароринг
- Фетел неочаквано отвори пазара на пилоти. Кой ще го замести?
- Льоклер няма намерение да променя стила си на каране
- Фетел: „Искам да вървя напред, защото времето е еднопосочна улица“, F1: „Благодаря ти, Себ. Ти си вдъхновение“
- Гасли: Като цяло се справям добре в Унгария
- Фетел слага край на кариерата си във Формула 1 в края на сезон 2022
- Пилотите на Ред Бул ще изтърпят наказания в близко бъдеще
- Мерцедес се подготвя за трудна Гран при на Унгария
- Рикиардо: Очаквам с нетърпение предизвикателствата на Хунгароринг
- Ботас търси причината за слабото представяне на Алфа Ромео
- Латифи впечатлен от обновения автомобил на Уилямс
- Уикендът на Хунгароринг може да поднесе някои изненади
- От Ферари са изгубили повече от 100 точки заради грешки – на тима и на Льоклер – и технически повреди
- Хорнер: Чувам, че Тото е казал, че ще работят през лятната ваканция, което би било нелегално
- Имало ли е заплахи от отбори да съдят ФИА заради промените по подовете? Волф: Само пози
- Само единият Хаас ще е с новия пакет в Унгария – този на Магнусен