Гран при на Австрия присъства в календара на Формула 1 от 1964 г. с известни прекъсвания
Състезанието се провежда на писта в Целтвег и след това на трасе до Шпилберг, което през годините претърпява доста промени и смени на името. Конфигурациите се намират на около 4 километра една от друга. През 2004 г. втората писта е купена от австрийския милиардер Дитрих Матешиц. Той я преустройства спрямо съвременните изисквания на автомобилния спорт. Тъй като е собственик на Ред Бул, то и пистата е кръстена Ред Бул Ринг.
Гран при на Австрия се връща в F1 календара през 2014 г. Организаторите помагат на световния шампионат да започне след повече от тримесечното забавяне заради COVID-19 пандемията през 2020 г. Най-много победи в Австрия имат Ален Прост и Макс Верстапен – по 3, а отборите Ферари и Макларън са с по 6. Първата надпревара е през 1963 г., но тя е извън шампионата, така че успехът на Джак Брабам не носи актив. Първата Гран при на Австрия от първенството на Формула 1 е спечелена от Лоренцо Бандини с Ферари.
През 1963 г. на писта на мястото на летище Целтвег се провежда извъншампионатна надпревара от Формула 1, спечелена от Джак Брабам. Първата шампионатна Гран при не на следващата година. Трасето е смятано за прекалено опасно – много тясно и неравно, зрители се оплакват, че не се вижда почти нищо. Стартът отпада от календара до началото на 70-те години на ХХ век. От 1970 до 1987 г. надпреварата се състои Йостеррайхринг, също близо до Целтвег. В края на периода от ФИА отново смятат, че трасето е твърде опасно и състезанието изчезва от Формула 1 за десетилетие.
Йостеррайхринг е реновирана през 1995 и 1996 г. F1 се завръща в Австрия през 1997 г., а трасето е преименувано на А1-Ринг
Състезание се провежда до 2003 г. След това пистата е купена от Матешиц. Ред Бул постепенно навлиза в автомобилния спорт – първо като спонсор, след това увеличава участието си, докато австрийският милиардер купува два от отборите във Формула 1. Освен това преустроява цялата писта в Шпилберг. Кръщава я Ред Бул Ринг и след още едно десетилетие отсъствие тя пак се завръща в календара на F1.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Маса: Издръжливостта трябва да е приоритет за Ферари, защото и в Маранело не знаят кой ще финишира другия път
- Катастрофите на Хамилтън и Ръсел в Австрия струваха на Мерцедес 1/3 от бюджетното увеличение
- Льоклер: Наистина е хубаво отново да бъда на най-високото стъпало на подиума
- F1 не е „затворена врата“ за Хонда, Ферари и Мерцедес отричат да бавят правилата за новите двигатели
- Щайнер е започнал да забелязва положителна промяна в представянето на Мик Шумахер
- Директивата на ФИА ще сложи край на „изчезващи в пода“ елементи, заяви Волф
- Хорнер: Ферари със сигурност е по-близо до Ред Бул по отношение на топ скоростта
- Албон даде положителна оценка на подобренията в болида на Уилямс
- Сайнц: Реакциите при инцидента ми бяха малко бавни; от ФИА смятат, че всичко е било по установените процедури
- Гасли: Уикендът в Австрия беше пълна катастрофа
- Окон: Петото място на Ред Бул Ринг е като победа за Алпин
- Фетел: Все още не съм взел решение за бъдещето си в F1
- Уебър опитва да убеди Макларън да вземе Пиастри на мястото на Рикиардо
- Феноменален Льоклер. Герой в дома на Ред Бул. Отмъщението на червения принц – Италия отбеляза успеха на Ферари
- Maрко разкритикува карането на Перес в Австрия
- Ферари няма да реши грижите с двигателя до лятната ваканция
- 43 обиколки в Австрия изтрити за лимити на пистата. Верстапен: Абсурдно е. Да сложат стена или чакъл
- Ботас: Надявах се на място в топ 10 на Ред Бул Ринг
- Алонсо: След второто спиране в Австрия се появиха странни вибрации в гумите
- Ръсел: Натиснах спирачките и нищо повече не можех да направя; Перес: От Джордж зависи да контролира колата си
- Мик Шумахер въодушевен от шестото си място в Австрия, Магнусен: Молех се двигателят да не се взриви
- Норис: Успяхме да възстановим част от изоставането си и спечелихме ценни точки
- Подобрили сме колата, убеден е Хамилтън; Ръсел: След 20 сек пит в началото завърших на 15 сек от подиума
- По 10 000 евро условна глоба за Льоклер, Верстапен и Хамилтън
- Льоклер, Верстапен и Хамилтън извикани при стюардите заради предполагаемо нарушение в затворения парк
- Хорнер: Ферари имаше по-бързата кола днес, Марко: Не е като да сме загубили шампионата
- Беше ужасно стресиращо накрая, призна Льоклер
- Сайнц: Нямаше никакви индикации за проблем
- Льоклер триумфира в Австрия
- Гран при на Австрия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Гран при на Австрия в цифри
- Верстапен: Срамота е, че феновете се държат като футболни запалянковци, които винаги освиркват съперника (обновена)
- Ръсел: По-добре е да се работи с един рейс директор, Перес: Платих цената за това, че ФИА не може да следи нещата по-добре
- Биното: Като има заповеди от бокса – оставете ги да се борят. Като ги оставим – трябват нареждания. Каквото и да сторим, все е грешно
- Мик Шумахер: Бях по-бърз от Магнусен, не разрешиха да го изпреваря; Щайнер: Скоростта му бе от DRS-а
- Марко благодари на Ферари за поредния подарък: Натрупахме лесен аванс благодарение на битката помежду им
- Ръсел: Изоставаме с почти 0,5 сек на тур, Хамилтън: Благодарен съм, че оцелях днес
- Льоклер и Сайнц: Биното и отборът ще решават дали ще има някакви граници в двубоите
- 25 000 евро глоба за Фетел заради това, че си тръгнал от пилотския брифинг без разрешение
- Разследват Фетел за поведението му на брифинг и 7 пилоти за инструкции в загряващ тур
- Верстапен: Колата се променя, за да е бърза, а не за да ми е по-удобна
- Верстапен спечели спринта в Австрия пред Льоклер и Сайнц
- Сайнц пред Льоклер и Верстапен във втората тренировка на Ред Бул Ринг
- Волф: Сменихме подовете и на двете коли
- Ферари отбелязва 90-ата годишнина от първата поява на оригиналната си емблема
- Магнусен: Малко е смешно къде съм на грида, а не съм свръх щастлив от този факт
- „Ааах, човече… Това е болезнено“: Астън Мартин за трети пореден път отпадна в Q1
- Хорнер пак недоволен: Нямаме проблеми с пода. Увеличението на бюджета е недостатъчно за нас и прекалено голямо за малките екипи
- Всички времена на Перес от Q3 анулирани, Ръсел с предупреждение за пресичане на пистата
- Хамилтън: Мисля, че се борехме за топ 3. Невероятно съм разочарован от себе си
- Верстапен: Чувствам се уверен, знаейки с какъв автомобил разполагаме
- Тото Волф: Тук просто не ни се получава
- Верстапен спечели квалификацията, двата Мерцедес-а катастрофираха в Австрия
- Вдигнаха бюджетния лимит с 3,1%, отложиха директивата за подскачането и подовете за Спа
- Ред Бул, Макларън, Алпин и Уилямс с малки промени по колите в Австрия
- Верстапен пред Льоклер и Ръсел в първата тренировка на Ред Бул Ринг
- По-умерени цени и претъпкани трибуни в Австрия
- Верстапен: Подът на Мерцедес се огъва най-много от всички
- Алонсо не е сам срещу ФИА: Мик Шумахер и Норис имат въпроси относно карането на Верстапен
- Марко се радва, когато печели Сайнц, а не Льоклер, дразни се на борбеността на Шарл и иска промяна на правила заради Хамилтън
- Сайнц: Победата е най-важна за Ферари и всичките ми действия отговаряха на тази цел
- Наистина вярвам, че можем да вземем победа тази година, заяви Хамилтън
- Льоклер: Няма никакво разделение в отбора. Биното дойде в Монако, за да се увери, че всичко с мен е наред
- Алонсо срещу ФИА, епизод пореден: Объркан съм. Напускане на пистата и без наказание. Нали гледахме бялата линия?
- Випс остава част от семейството на Ред Бул
- Нямаме темпо като предишните години тук, твърди Норис
- Фетел: Отново се почувствах като петгодишно дете
- Ред Бул Ринг посреща Формула 1 с кратки превалявания
- Алфа Ромео все още не може да намери свободен уикенд, в който да използва Пурчер
- Льоклер и Биното се обясняват на вечеря в Монако; Еди Джордан: С приятели като стратезите на Ферари врагове не ти трябват
- Aлбон ще използва подобрената версия автомобила на Уилямс и в Австрия
- Пирели ще използва най-меките си гуми и на Ред Бул Ринг
- Норис: Атмосферата на Ред Бул Ринг винаги е била страхотна
- Недоволството в Италия продължава: Ферари има проблем с управлението, част от тима не е искал да отбележи успеха в Англия
- Марко: Перес не се опитва да се бори. Затова е идеален съотборник на Верстапен
- Порше и Ауди пак отлагат плановете си, в централите им вече нервничели заради непрофесионализма в F1 и ФИА