Гран при на Мексико https://clubs1.bg/news/verstapen-2021-meksiko-sastezanie/се провежда за първи път през 1962 г. като извъншампионатно състезание за Формула 1. След това се състои като част от календара в периодите 1963-1970 г. и 1986-1992 г. Надпреварата се завръща в шампионата през 2015 г. на пистата Ерманос Родригес, намираща се в Мексико Сити.
Името на пистата, която е домакин на Гран при на Мексико, се превежда буквално „братя Родригес“. Трасето е кръстено на най-прочутите – преди Серхио Перес – представители на страната във Формула 1: Рикардо и Педро Родригес. Рикардо загива в тренировките за първото състезание през 1962 г. Педро губи живота си също зад волана – 9 години по-късно.
Настоящата конфигурация на пистата е 4,304 км
Трасето е разположено в спортен комплекс в югоизточната част на Мексико Сити. Градската управа я притежава, но в момента е отдадена на концесия. Там се провеждат още стартове от НАСКАР. Трасето се дава под наем и на желаещи за частни събития.
Една от особеностите на Аутодромо Ерманос Родригес е, че се намира на сериозна надморска височина – 2238 метра. Това означава, че въздухът там е по-разреден и има влияние върху работата на задвижващите системи. Най-известният й завой е Пералтада (№17). Оприличаван е на Параболика на пистата Монца в Италия, но за разлика от него има наклон. През 1992 г. – след последната Гран при на Мексико от втория цикъл на провеждането й – във вътрешната част на Пералтада е построен бейзболен стадион.
Конфигурацията, на която се провежда Гран при на Мексико понастоящем, е вариант на предишната писта, създаден по ръководството на Херман Тилке
Самото трасе се намира в парка на спортен комплекс на име „Магдалена Миксука“. Собственост е на градското правителство, но се отдава под концесия. Построена е през 1959 г.
Гран при конфигурацията е дело на Оскар Фернандес и всъщност представлява дипломната му работа. Тя е основата, върху която работят следващите поколения, за да се стигне до съвременния вариант на трасето, където в наши дни се провежда F1 старт, Формула Е, различни местни надпревари.
Checo Pérez está listo para buscar la gloria en la temporada 2023 de F1 y tendrá colores nuevos en su casco!!!#ahr #mexicogp #f1 #checoperez pic.twitter.com/k2POW0ONqz
— Autodromo Rodriguez (@autodromohr) February 8, 2023
Новини за състезанието:
- Сайнц: Трябва да разгледаме старта на надпреварата в Мексико
- Марко се хванал на бас с рейс инженера на Верстапен кой ще води в Мексико след първия завой и спечелил
- Васьор: Трябва да бъдем по-постоянни в състезанията
- Според Цунода стюардите не се отнасят еднакво към всички отбори: Те си обичат топ тимовете
- Албон: Състезанието в Мексико Сити беше наистина страхотно
- Ботас: Късметът не беше на наша страна през миналия уикенд
- В Италия: Във Ферари са царе на квалификациите. Едно състезание е 300 км, те изразходват цялата си мощ в един бърз тур
- F1 предприе действия след екшъна по трибуните по време на надпреварата в Мексико
- Прегрели спирачки са довели до катастрофата на Магнусен в Мексико Сити
- Алонсо: Честно казано, в момента не се борим за нищо
- Рикиардо: Мексико беше уикендът, за който си мечтаех от толкова време
- Окон: Това беше изключително труден уикенд за нас
- Норис: Би било страхотно ако някои пилоти имаха повече усещане за околните
- Хорнер казал на Перес: Бореше се за лидерството в домашното си състезание. Нямаше да си пилот, ако не бе опитал
- Не очаквах да съм на подиума в края на толкова труден уикенд, заяви Хамилтън
- Льоклер: Нямаше къде да отида. Бях изключително изненадан, че изобщо успях да финиширам
- Перес: Пробвах. Щях да съм разочарован, знаейки, че съм имал шанс да се боря за лидерството и не съм опитал
- Верстапен пръв и в Мексико, Хамилтън и Льоклер на подиума
- Гран при на Мексико – налични гуми, възможни стратегии и коментари по време на състезанието
- Хорнер: Много мило, че Люис проявява внимание към Перес, а скоро се съмняваше в съотборниците на Макс
- ФИА организира среща с пилотите за дискусия на наказанията, 8 отишли на събитието
- Рикиардо: Четвърти е страхотен резултат, а още по-хубавото е, че полпозишънът е само на 0,2 сек
- Хамилтън: Цял уикенд се боря с болида. Направо е кошмар за управление, просто не харесва пистата
- Верстапен: Всички се опитват да отворят разлика в питлейна. Само там можем да го сторим
- Льоклер: Голяма изненада! Чак до Q3 нямахме никаква идея на какво е способна колата
- Без наказания за Верстапен, Хамилтън, Ръсел и Алонсо в Мексико
- Льоклер на полпозишън в Мексико, първа редица за Ферари
- Верстапен пред Албон и Перес в последната свободна сесия на Аутодромо Ерманос Родригес
- Льоклер не е оптимист за квалификацията: „Ще е огромна изненада ако вземем пол“. Норис с най-добро темпо в дълга серия
- Хамилтън: Ред Бул не подкрепя кой знае колко Перес. Тоест един определен човек не го прави
- Хорнер: Да питаме феновете за спринта. В крайна сметка нали заради хората правим всичките тези неща?
- Волф: Съгласен съм на дисквалификация, след като сме се борили за победа пред трето място на 25 секунди разлика
- Верстапен: Битката в квалификацията ще е оспорвана. Състезателното темпо е друга история
- Льоклер: Изпробвахме всичко, което искахме
- Хамилтън: Усещането в колата е напълно различно в сравнение с това в Остин
- Верстапен начело и във втората сесия в Мексико
- Верстапен пред Албон и Перес в първата тренировка на Аутодромо Ерманос Родригес
- Ралф Шумахер: Възможно ли е техническият шеф на Астън Мартин да се е изчерпал? Колко дълго ще мълчи Алонсо?
- Перес: Медиите създават историите за съперничество с Верстапен извън пистата
- Верстапен се чувствал сигурен в Мексико, призова за уважение към пилотите на подиума
- Норис: И аз имах нарушения на шести завой, но знаех, че не могат да ме накажат като няма визуално доказателство
- Хамилтън: Бих заложил всичките си пари, че над половината коли щяха да се провалят при проверка на планката
- Рикиардо: Натовареният график на F1 може да подпомогне възстановяването ми
- Сайнц: Изоставането ми спрямо Льоклер се дължеше на характеристиките на пистата в Остин
- Макларън не планира повече ъпгрейди в колата за 2023 г.
- Ботас продължава да вярва, че Алфа Ромео може да се справи с Уилямс
- Притесняват ли се в Ред Бул от мексиканските фенове? Хорнер: В един момент си герой, в следващия – злодей
- Пирели предоставя най-меките смеси от гамата си в Мексико
- Верстапен иска да продължи победната си серия в Мексико Сити
- Волф: Мексико ще бъде добър тест за нашия пакет с новости
- Перес обявява, че се оттегля от F1 по време на уикенда в Мексико?
- Берман ще кара болид за Хаас в две петъчни тренировки
- Перес: Дали ще помоля Верстапен да ме пусне да спечеля в Мексико? Не. Иначе успехът не би имал значение
- Вести ще кара автомобил от F1 в Мексико