Начало 2022 Гран при на Франция

Франция:  Пол РикарФранция

Гран при на Франция, Пол Рикар
снимка: Мерцедес
Дължина5842м
Обиколки53
Рекорд1:4.402
Уеб сайтhttp://www.circuitpaulricard.com/
Тренировка 122-юли-2022 15:00
Тренировка 222-юли-2022 18:00
Тренировка 323-юли-2022 14:00
Квалификация23-юли-2022 17:00
Състезание24-юли-2022 16:00

Тренировка 1

NoПилотВреме

Тренировка 2

NoПилотВреме

Тренировка 3

NoПилотВреме

Квалификация

NoПилотВреме

Стартова реш.

NoПилотВреме

Състезание

NoПилотВремеТочки

Гран при на Франция е част от календара на Формула 1 още от създаването на шампионата през 1950 г. Пистата Пол Рикар е едно от няколкото трасета, които са били домакини на надпреварата. Става част от календара през 70-те години на XX век и се връща в него наскоро след пълно обновяване. Общо 16 писти са приемали Гран при на Франция: сред тях Льо Ман, Реймс, Маникур и Пол Рикар. Страната се приема за родината на надпреварите, носещи името Гран при (Голяма награда – от френски, б.р.), защото там се провежда за първи път носещо конкретното наименование състезание. Това се случва през 1906 г. на 103-километрово трасе близо до Льо Ман. Победителят получава награда от 45 000 франка.

Пистата носи името на Пол Луи Мариус Рикар – френски предприемач, прочут със създаването на компанията Перно Рикар

Рикар разбира колко ефективно може да рекламира продуктите си посредством спорт. Става спонсор на колоездачната обиколка Тур дьо Франс през 1948 г. Следващият му проект е пистата, която днес носи името му. Построява трасето до Льо Кастеле и затова то дълго време е известно с името на близката община. Районът е много близо до Лазурни бряг и френската Ривиера.

Бизнесменът Пол Рикар разбира ефективността на рекламата в спорта и е първият сериозен спонсор на Тур дьо Франс още през 1948 г. Пистата е открита на 19 април 1970 г. и Формула 1 отива там още през 1971-ва. Гран при надпревари се провеждат до 1990 г. След това в продължение на дълги години се използва за тестово трасе. Понастоящем има 247 конфигурации – с дължини от 800 метра до 5,5 км.

Понастоящем пистата е на Бърни Екълстоун. Бившият управляващ Формула 1 я купи през 1999 г. за 20 милиона евро

Преди години той каза, че може би трябва настилката да се наводнява изкуствено, ако това води до вълнуващи състезания. Една от иновациите на Пол Рикар е система, използваща 6 милиона литра вода. 400 пръскачки, разположени по цялата конфигурация, могат да имитират дъждовни условия. Досега тази система е използвана за изпитания на мокри гуми на Пирели през 2016 г.

Новини за състезанието: