Начало 2022 Гран при на Япония

Япония:  СузукаЯпония

Гран при на Япония, Сузука
снимка: Мерцедес
Дължина5807м
Обиколки53
Рекорд1:32:730
Уеб сайтhttp://www.suzukacircuit.jp/en/
Тренировка 107-окт.-2022 07:00
Тренировка 207-окт.-2022 10:00
Тренировка 308-окт.-2022 07:00
Квалификация08-окт.-2022 10:00
Състезание09-окт.-2022 08:00

Тренировка 1

NoПилотВреме

Тренировка 2

NoПилотВреме

Тренировка 3

NoПилотВреме

Квалификация

NoПилотВреме

Стартова реш.

NoПилотВреме

Състезание

NoПилотВремеТочки

Гран при на Япония е едно от най-популярните състезания във Формула 1

Преди увеличаването броя на стартовете в спорта 1 надпреварата се състои почти в края на сезона. По време на Гран при на Япония 13 пъти е печелена световната титла в F1. До присъединяването на Малайзия към календара през 1999 г. японската надпревара е единственото азиатско състезание в него.

Първите две Гран при на Япония се състоят през 1976 и 1977 г. на пистата Фуджи. След това стартът отпада от календара до 1987 г., когато се завръща, но на Сузука. Трасето, което е собственост на Хонда, приема ексклузивно състезанието в продължение на две десетилетия. През 2007 и 2008-ма е направен нов опит за Гран при на Фуджи, но след това надпреварата се връща на Сузука. Стартът не се състои през 2020 и 2021 г. вследствие на пандемията от коронавирус.

Формула 1 е изключително популярна в Япония. За състезанието през 1990 г. например са налични 120 000 билета. Желаещите да посетят надпреварата обаче са с пъти повече и затова е организирана томбола между 3 милиона фенове. Сузука пък често е посочвана от редица пилоти сред любимите им трасета. Конфигурацията е със запомнящата се форма на осмица. Освен това няма големи зони за сигурност и всяка грешка води до сериозни последици.

Сузука е построена, след като Соичиро Хонда решава да направи нова писта в префектура Мие в края на 50-те години на ХХ век

Дизайнът е на Джон Хугенхолц – сред останалите творения на нидерландеца са Золдер в Белгия и секцията със стадиона на Хокенхайм в Германия. Сузука е построена през 1962 г. като тест писта за Хонда. Досега е преминала многократни модификации. Има пет различни конфигурации, които се използват за различни возила и надпревари.

Михаел Шумахер има най-много победи в Гран при на Япония – 6 (през 1995, 1997, 2000, 2001, 2002 и 2004 г.). Люис Хамилтън е с 5, Себастиан Фетел – с 4. Герхард Бергер, Аертон Сена, Деймън Хил, Мика Хакинен и Фернандо Алонсо имат по 2 успеха. Сред конструкторите най-успешен е екипът на Макларън с 9 победи. Следва Ферари със 7, Мерцедес – 6, Ред Бул – 4, Бенетон и Уилямс имат по 3.

Новини за състезанието: