Гран при на Испания е класическа надпревара за Формула 1. Отборите и пилотите познават прекрасно пистата Каталуния, където състезанието се провежда от 1991 г., тъй като там обикновено се провеждаха предсезонните тестове. Историята на надпреварата обаче датира почти от началото на XX век. Първата Гран при на Испания е проведена през 1913 г. Тогава състезанието е далеч от днешния старт и всъщност е надпревара за туристически автомобили.
Гран при на Испания фигурира в календара на Формула 1 от 1951 г.
Състои се на уличното трасе Педралбес в Барселона, а Хуан Мануел Фанджо печели първата си световна титла. След пауза през 1952 и 1953-та F1 се връща там за сезон 1954. Следва още едно прекъсване и завръщане през 1967 г. От края на 60-те до началото на 80-те години на XX век стартът се провежда на пистите Харама и Монджуик. F1 се прехвърля на Херес от 1986-та преди Гран при на Испания да намери съвременния си дом на Каталуния от 1991 до ден-днешен.
Take a look at the new Turn 4 run-off area!! 🔍 pic.twitter.com/mdL0uFfAcC
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 11, 2022
Най-много победи на трасето до Барселона имат Михаел Шумахер и Люис Хамилтън
Двамата седемкратни световни шампиони са печелили по 6 пъти там. Германецът триумфира през 1995, 1996, 2001, 2002, 2003 и 2004 г. Британският пилот е пръв през 2014, 2017, 2018, 2019, 2020 и 2021 г. С по три успеха са Найджъл Менсъл, Ален Прост (по две от победите им са на Херес), Мика Хакинен. От настоящите пилоти с успехи на Каталуния са Кими Райконен и Фернандо Алонсо – и двамата имат по 2.
На пистата до Барселона първия си успех взима Макс Верстапен – в първия си старт като пилот на Ред Бул. Това се случва през 2016 г. Пак там е записан последният успех на Уилямс, който е шок за цялата F1. През 2012-та Пастор Малдонадо, известен повече с броя предизвикани от него инциденти, взима неочакван успех.
Discover Circuit de Barcelona-Catalunya winter improvements! 👇🚧😉https://t.co/uVADEa1VHE
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 10, 2022
Новини за състезанието:
- Щайнер: Можете ли да си представите, ако имахме подобрения? Щяхме да сме на полпозишън!
- Хамилтън не е докосвал задното крило на Ред Бул, категорични са от Мерцедес
- Пиер Ваше: Бях доста изненадан да видя копие на нашия автомобил
- Албон: Имах огромна деградация на гумите
- Ръсел: Мерцедес може да се бори за победи след три-четири състезания
- Ник де Врийс ще участва в още една тренировка от F1
- Верстапен все още не може да контролира гнева си
- Браун: Рикиардо все още не отговаря на очакванията на Макларън
- Сайнц все още опитва да се справи с болида на Ферари
- Турбо и MGU-H са повредени в задвижващата система на Льоклер
- Себастиан Фетел е бил ограбен в Барселона
- Ферари планира да разглоби двигателя на Льоклер
- Марко: Аз ще му обясня на Перес, че нямаше друг избор
- Ботас: Стратегията с две спирания си струваше риска
- Алонсо все пак се е извинил на президента на ФИА
- Мик Шумахер: Това бе доста жалко
- Норис е имал здравословни проблеми по време на състезанието в Испания
- Волф: Може би съкратихме наполовина изоставането спрямо колите в челото
- Имал ли е Верстапен проблем с температурата на горивото преди старта в Испания?
- Ръсел: Дадох всичко от себе си, за да удържа Макс, Хамилтън избран за пилот на деня
- Перес мисли, че е заслужавал победата на Каталуния, Хорнер: Не бяха в едно и също състезание с Макс
- Не можем да си позволим подобни проблеми често през сезона, заяви Льоклер
- Верстапен: Трудно начало, но добър край
- Верстапен пръв в Испания след куп проблеми, Льоклер отпадна с повреда в двигателя
- Гран при на Испания – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Алонсо не се е извинил на Бин Сулайем за критиките си към ФИА
- Във Ферари се трудят упорито, за да се адаптира Сайнц към F1-75
- В Мерцедес вече разбират подскачането, връщат се към нормален развоен процес на F1 W13
- Строл: Къде е Ред Бул? Щяхме да сме 2 секунди по-бързи, ако колата ни беше тяхно копие
- ФИА ще затегне правилата за загряващи обиколки в квалификация след 55 нарушения в Испания
- Без новости в Испания, но с два болида в топ 10 на квалификацията: Хаас отново ликува
- Ръсел: Все още сме далеч от пола, но имаме потенциал; Хамилтън: Положително е да сме в Q3 и с двете коли
- Льоклер: Ще загубим, ако не се справим с управлението на гумите
- Проблем с DRS-а попречил на Верстапен на финала в Q3
- Льоклер на полпозишън за Гран при на Испания
- Марко: Изненадан съм от лошото темпо на Ферари в дълги серии и внезапния прогрес на Мерцедес
- Льоклер най-бърз и в последната сесия в Барселона
- Мерцедес: F1 W13 се държи много по-нормално
- Макларън има сериозни очаквания за скоростта на MCL36
- Астън Мартин: AMR22 следва нормален развоен процес
- Льоклер: Квалификационните ни серии не изглеждат зле, но имаме работа по състезателното темпо и гумите
- Ред Бул ще провежда вътрешно разследване, за да търси има ли изтичане на интелектуална собственост
- Хамилтън супер доволен от прогреса на Мерцедес: За първи път карах по правата без колата да подскача
- Льоклер отново пръв, Ръсел и Хамилтън втори и трети във втората сесия в Барселона
- В Ред Бул недоволни от новостите на Астън Мартин, ФИА: Колата е проверена и е легална
- Хамилтън с неочакван съюзник: За чий точно изведнъж изобретиха цялата история с бижутата, попита Марко
- Льоклер пред Сайнц и Верстапен в първата тренировка на Каталуния
- И Алонсо недоволен от ФИА: Стюардите са некомпетентни. И трябват някакви познания преди да ставаш рейс директор
- Нюи: Всички работим като побъркани, за да свалим теглото на болидите
- От „розов Мерцедес“ към „зелен Ред Бул“ – новостите на Астън Мартин предизвикаха сериозно вълнение
- Сайнц настоява за обяснение от ФИА защо пилотите бяха пренебрегнати в искането си за повишена безопасност
- Двигателят на Ферари е с 5,4 к.с. предимство спрямо този на Хонда и с 10,8 к.с. пред Мерцедес
- Използването на собствени части е спестило значителна сума пари на Алфа Ромео
- В Уилямс се опитват да намерят повече скорост в квалификациите
- Юри Випс ще участва в първата тренировка в Испания
- Алонсо: Пилотът е много важен, но не е жизненоважен. F1 е екипен спорт, а в заглавията са само имената на състезателите
- Каталуния – познатото трасе отново е предизвикателство заради новите F1 болиди
- Хорнер: При наличието на бюджетен лимит ще е много трудно да има постоянно развитие
- Хорнер бил изненадан от конкурентоспособността на Ред Бул RB18 в началото на сезон 2022
- Промените на Ферари за Испания: Нови задно крило, под, кутии за спирачките и изменени кутии за радиаторите
- Вурц призова за различен подход на ФИА при работата с пилоти
- Новата цел на Алфа Ромео е да се бори с Макларън за четвъртото място при конструкторите
- Ник де Врийс ще направи официален дебют във Формула 1
- Астън Мартин ще има един обновен AMR22B в Барселона и болидът ще е за Строл
- Сайнц вижда състезанието в Испания като възможност за първа победа
- От Ред Бул са изразходвали 75% от бюджета за развитие на RB18?
- Ферари ще гони подобрение от 0,3 сек с новостите за уикенда в Испания