Гран при на Маями е едно от последните попълнения в календара на Формула 1. Първото издание на надпреварата се състои през 2022 г. Организаторите имат 10-годишен договор за провеждане на кръг от световния шампионат.
Маями представя предложението си за писта за състезание от Формула 1 през 2018 г. Офертата е първата надпревара да се състои още през 2019 г.
Идеята обаче се сблъсква с граждански организации, които протестират срещу провеждането на F1 състезание в града. Първоначалното определеното място около пристанището в Маями е променено. Пистата е построена около Хард Рок Стейдиъм. Забавянето води и до по-бавна работа по трасето, вследствие на което първата Гран при на Маями става факт едва през 2022 г.
Пистата носи името Маями Интернешънъл Аутодром. Конфигурацията е създадена от Apex Circuit Design. Основен двигател на проекта е собственикът на стадиона Стивън М. Рос, който дълго време работи за провеждането на състезание от Формула 1 в Маями. При създаването на конфигурацията са взети предвид изискванията на гражданските организации за възможно най-малко влияние върху околната среда и жителите. Изпробвани са 36 варианта преди да се стигне до окончателното решение кой точно да се използва.а трасето са използвани нови и вече съществуващи пътища. Цялата концепция е интегрирана с инфраструктурата около стадиона и паркингите. Не са използвани обаче публични улици.
Трасето е на близо 6,5 км от Атлантическия океан, но на територията на пистата има плаж
Той стана особено известен по време на първия уикенд в Маями заради това, че „водата“ бе реалистичен стикер. Билетът за района, намиращ се между завои 11 и 13, струваше между 1000 и 2000 долара. В страната на неограничените възможности всяка възможност се оползотворява. Затова и на мястото бяха изкарани яхти за продан, при това не особено скъпи – по около $28 000.
Гран при на Маями е част от плановете на Либърти Медия за разширяване календара на Формула 1. От момента, когато купи търговските права на шампионата, компанията търси начини да организира повече стартове в Съединените щати. За сезон 2023 те са вече три – в Маями, Остин и Лас Вегас.
TOTAL RACE DISTANCE
🏎️ 308.37 Kilometers pic.twitter.com/eI2ErX9nmC— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) April 25, 2023
Новини за състезанието:
- Маями няма да променя настоящата си дата в календара на F1
- Сайнц: Автомобилът на Ферари има нулева гъвкавост при работата с гумите
- F1 планира да промени церемониите преди старта на Гран при
- От Мерцедес са се опитали да привлекат Нюи
- Гран при на Маями става нощно състезание?
- Де Врис пое вината за инцидента с Норис в Маями
- Ръсел: Чудя се дали автомобилите на Ред Бул изобщо работят на пълна мощност
- Алонсо: Не вярвах на 100 % на всичко, което ми казаха когато подписах с Астън Мартин
- Ралф Шумахер: Най-големият проблем на Ферари са пилотите
- Скучен ли е сезон 2023? Според Хил хората не разбират F1
- Роси предупреди Алпин ако не си подобри резултатите
- На Марко вече му се привижда конспирация – твърди, че скъсяват DRS зони, за да спъват Ред Бул
- Брандъл: Льоклер не знае къде точно е лимитът на SF-23
- Магнусен: Мечтаех за повече от една точка от състезанието в Маями
- Сарджънт: Извинявам се на екипа за грешката си в началото на Гран при на Маями
- Норис: Де Врис трябваше да спре по-рано
- Верстапен не обръща внимание на освиркванията по негов адрес в Маями: Най-важното е да съм на върха
- Пилотите не харесват церемонията преди старта: 30 минути преди началото те опват на жегата и се прави шоу, възмути се Ръсел
- Гасли: Беше важно да вкараме и двата автомобила в зоната на точките в Маями
- Волф: За 15 години не съм видял решение, с което изведнъж да си решиш грижите
- Хорнер: Макс щеше да спечели без значение с кои гуми стартира
- Ръсел: Благодаря на Люис, че ме пусна; Хамилтън: Колата оживя с медиума
- Алонсо: В началото подиумът бе невероятно постижение. Сега искаме повече. Поне второ място!
- Льоклер: Работният прозорец на SF-23 е изключително тесен. Поведението се променя от един завой за следващия
- Верстапен: Направихме чудесна битка с Перес и всичко беше чисто
- Четвърта двойна победа за Ред Бул през сезон 2023 – Верстапен спечели пред Перес и Алонсо
- Гран при на Маями – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- От Пирели очакват едно спиране в бокса, въпреки че питът е скъсен
- Льоклер смени скоростна кутия като предохранителна мярка
- Пилотите предпочитат лесни изпреварвания с DRS. „Да заложим на сигурното“, призова Ръсел
- Льоклер не възнамерява да променя стила си на каране въпреки двете катастрофи в Маями
- Заклетите съперници Хорнер и Волф са единодушни по отношение на парите и продължават да не искат нов отбор в F1
- Марко се ядоса на Ред Бул: Верстапен трябваше да излезе по-рано. Не е необходимо да чакаме подобрение в условията
- Сайнц: Имах силно темпо и може би бях в състояние да се боря за повече от трето място
- Извадих малко късмет, но това не ме кара да се чувствам зле, заяви Магнусен
- Хамилтън: Липсваше скорост навсякъде, Ръсел: Колата просто не работи този уикенд
- Верстапен заяви, че е ядосан единствено на себе си
- Льоклер: Абсолютно неприемливо е да допуснеш една и съща грешка два пъти
- Перес: Асфалтът тук е различен от всеки друг
- Алонсо: Дори подиумът ще е труден
- Перес на полпозишън в Маями след грешки на Верстапен и катастрофа на Льоклер
- Верстапен най-бърз и в третата тренировка в Маями
- Прогнози за гръмотевични бури могат да объркат Гран при на Маями
- Ралф Шумахер: Льоклер бърка всеки уикенд, Сайнц: Разликата спрямо Ред Бул е твърде голяма, за да я наваксаме за година
- В Ред Бул смятат, че няма непосредствен риск Верстапен да си от тръгне от F1 заради спринтовете
- Ботас: Разбирам какво му се случва на Перес. На мен ми отне 5 години да призная, че Хамилтън е по-бърз
- Алонсо, Ръсел, Норис очакват трудни изпреварвания: Всяко мръдване е стъпване на хлъзгавата част и загуба на сцепление
- Марко: Страхотно е, че в Мерцедес са разочаровани. Години доминираха с по-голямо предимство от нашето в момента
- Хамилтън и Ръсел: Все едно караме миналогодишната кола
- Маса търсел справедливост за 2008 г.: За себе си и приятелите си, страната и семейството си, за Ферари и феновете на Ферари
- Льоклер: Натиснах прекалено, изтървах задната част, опитах да коригирам, но нямаше нужното сцепление, за да завие колата
- Хорнер: Перес просто е много по-уверен
- Верстапен най-бърз във втората тренировка в Маями, Льоклер катастрофира
- Ферари с нов под в Маями, Ред Бул и Мерцедес – без промени
- Мерцедес и Льоклер пред Верстапен в първата тренировка в Маями
- Брад Пит ще кара едноместен болид на Силвърстоун, Колтън Херта: Той получи суперлиценз преди мен. Тъпо
- Организаторите в Маями намалиха с 40% цените на билетите
- Хамилтън: Не планирам скоро да спирам да се състезавам; Бътън: Люис още иска да успее. Да спечели още една титла
- Ръсел: Жалко е как Верстапен се разрита първия път, когато на него му се случи същото нещо, което сам е правил
- Алонсо: Ако Ред Бул не бе толкова напред, можеше да се получи интересна битка с 3-4 отбора на по 0,1-0,2 сек
- Вилньов: Верстапен е машина. Не знам откъде черпи енергия
- Перес: Не си падам по психологически игрички. Отношението и към двама ни с Верстапен е еднакво
- Льоклер: Правим всичко възможно, за да не е скучно
- Гасли: Не можем да оценим промените за един уикенд
- Повече атракции и асфалт с по-добро сцепление в Маями тази година
- Ред Бул може да стане първият отбор в F1 историята, спечелил повече от 1000 точки за един сезон
- Васьор: Във Ферари очаквахме в началото на сезона да сме в по-добра форма. Но не сме изпаднали в паника
- Новият асфалт и горещото време в Маями ще подложат на истинско изпитание гумите на Пирели
- Маями ще проведе церемония за представяне на пилотите от F1
- Астън Мартин се надява да няма проблеми с DRS в Маями
- Волф: Очакваме с нетърпение да се върнем толкова бързо на пистата
- Перес: Надявам се да пренесем добрата си форма и в Маями