Гран при на Емилия Романя е ново попълнение в календара на Формула 1, но на добре познатата в Гран при писта Имола. Трасето се върна сред надпреварите от световния шампионат през 2020 г., когато заради пандемията от COVID-19 се наложи спешно прекрояване на календара. Имола бе сред кандидатите да посрещнат F1 и има желание да продължи да провежда надпревари от първенството. Засега има договор и за сезон 2022, но се бори за по-дълго споразумение.
Официалното име на пистата е Аутодромо Енцо и Дино Ферари. Намира се в град Имола (откъдето идва и по-популярното й название, на около 40 км източно от Болоня. Кръстена е на основателя на Ферари и сина му Алфредо, наричан Дино. От 1981 до 2006 г. посреща Гран при на Сан Марино от Формула 1
Пистата се използва от 1953 г. В първоначалната си конфигурация – почти без завои – остава до 1972 г. На трасето се провеждат мотоциклетни надпревари. През 1963 и 1979 г. има и състезания от Формула 1, но извън шампионата. Официалният дебют на Имола в световното първенство на F1 е през 1980 г. Пистата е домакин на Гран при на Италия, но стартът за голямата награда на страната се провежда там само веднъж. След това надпреварата става Гран при на Сан Марино. На трасето има още състезания от различни мотоциклетни първенства, шампионати за туристически автомобили и Льо Ман серии.
От 2007 г. Имола премина редица промени и обновяване инфраструктурата на трасето. От 2011-та отново има необходимия лиценз за провеждане на F1 стартове.
Пистата е известна също така като мястото, където на 1 май 1994 г. загива Аертон Сена. „Черният уикенд“ започва с тежка катастрофа на Рубенс Барикело с Джордан в тренировките. В съботната квалификацията загива Роланд Ратценбергер (Симтек). Сена се удря на завоя Тамбурело в 7-ата обиколка от състезанието в неделя. След това на трасето са направени редица промени за повишаване на безопасността.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Йос Верстапен: Беше ми приятно да видя как Макс затваря с обиколка Хамилтън
- Ралф Шумахер разкритикува представянето на Мик Шумахер
- Волф: Хамилтън и Ръсел дават всичко от себе си
- Нюи: Разработките и горната граница на разходите ще решат битката за титлата във Формула 1
- Макларън: Подиумът на Имола доказа, че MCL36 има солидна основа
- Хамилтън може да си тръгне по средата на сезона, настоява Вилньов
- Сайнц: Всичко ще си дойде на мястото
- Марко не смята, че Ферари ще може да поддържа развойното темпо на Ред Бул
- Цунода: Много се радвам, че успях да спечеля точки на Имола
- Пилоти от F1 разкритикуваха късното разрешение за използване на DRS
- Двигателят на Льоклер бил в занижен режим, Шарл губел по 0,1 сек на обиколка
- Ръсел: Надявам се на решение за подскачането. На Имола имах проблеми с гърба си, почти гърдите ме боляха
- Ралф Шумахер: Пилотите на Ферари допуснаха твърде много грешки на Имола, Розберг: И Скудерията сбърка
- Meрцедес: Трябва ни прогрес в следващите два старта, ако искаме да се доближим до челото
- Сайнц: Нямам лоши чувства към Рикиардо
- Maрко: Може би Хамилтън просто трябваше да се оттегли
- Алонсо продължава с лошия късмет от началото на сезон 2022 в F1
- Maгнусен доволен от надпреварата на Имола
- Ботас: Мерцедес и Джордж бяха причината за моята мотивация по време на състезанието
- Норис за подиума: Много по-добър уикенд, отколкото очаквахме!
- Гасли: Не беше особено вълнуващо, дори с DRS не можеше да се изпреварва
- Фетел: Осмото място е като победа за мен
- Хамилтън отписа шампионата и се извини, че не взе точки; според Ръсел гумите просто не загрели
- Льоклер: Натиснах прекалено, платих си, загубих само 7 точки
- Верстапен: Заслужихме си двойната победа
- Двоен триумф на Ред Бул на Имола – Верстапен пръв, Льоклер шести след грешка и завъртане
- Гран при на Емилия Романя – коментари по време на състезанието
- Рос Браун супер доволен от двубоя Льоклер-Верстапен
- Биното: И от финансовите правила може да се извлече предимство – от начина на разбиране или интерпретиране на регламента
- Слуховете за сътрудничество между Ауди и Астън Мартин се засилват
- Марко: Проблемът ни с грейнинга в Австралия удари Ферари тук
- Хамилтън няма никакво намерение да напуска Мерцедес, Волф: Навикахме се един на друг за едно и също, няма разделение
- Трета редица за Макларън, Ботас се радва на седмото място, силен спринт за Хаас, Алонсо разочарован
- Рованпера продължава да води, още инциденти белязаха и втория ден на рали Хърватия
- В Мерцедес се подготвят за трудна Гран при на Емилия Романя след липсата на скорост в спринта
- Пилотите на Ферари ще анализират грейнинга
- Верстапен: Стартът ми беше много лош, Льоклер: В началото натиснах и накрая си платих
- Верстапен спечели спринта и първата позиция за Гран при на Емилия Романя
- Ръсел пред Перес и Льоклер във втората тренировка на Имола
- Макс намалил достатъчно в квалификацията
- Хорнер: Вярвам, че имаме решение на проблема от Мелбърн. Не можем да си позволим разликата да расте
- Розберг: Главата те заболява само като гледаш как подскача колата на Мерцедес. Безумно е
- Без новости на Имола, но почти на границата за тегло – Ферари олекоти F1-75 с 5 кг
- Щайнер: Ако имаме добра кола, то тя е копирана. Лоша ли е, там ни е мястото. Това възприятие не демонстрира интелигентност
- Фетел: Не знам какво ще е бъдещето ми. Не съм говорил с Хорнер за връщане в Ред Бул
- Льоклер: Беше много сложно, Сайнц: Дори не натисках кой знае колко здраво (обновена)
- Норис вярва, че е имал шанс да изпревари Льоклер
- Хамилтън отказа да коментира дискусията с Волф: Вътрешни работи. Спасяваме всеки уикенд и това е
- Верстапен: Знам, че утре и в неделя условията ще са различни, но поне направихме добър старт (обновена)
- Верстапен пръв в квалификацията за Гран при на Емилия Романя
- Ръсел скъсал щангите за пода от подскачане в първата тренировка
- Льоклер пред Сайнц и Верстапен в петъчната тренировка на Имола
- Мерцедес с промени в кутиите за радиаторите
- Пилоти недоволни от новия формат на уикендите, ще го обсъждат с ФИА
- Сайнц с нов двигател на Имола заради открит проблем в използвания от началото на сезона
- Строл все още не е изгубил надежда в проекта на Астън Мартин
- Ръсел: Аз съм нов в Мерцедес. Няма да се опитвам да ставам лидер, борейки се с най-великия пилот на всички времена
- Льоклер: Ако сме в същата позиция след 7-8 състезания, може би ще започна да мисля за шампионата
- Сайнц се забавлявал със слуховете около договора си
- Същинската битка за олекотяване започва от Имола
- Перес очаква времето да окаже влияние върху развитието на уикенда в Имола
- Aлфа Ромео ще използва променен под на Имола
- Официално: Сайнц подписа нов двегодишен договор с Ферари
- Мерцедес: Трябва да сме реалисти – ще отнеме време да постигнем желания напредък
- Ралф Шумахер: Редът във Ферари вече е установен и Сайнц е ядосан заради това
- Гасли: Подобренията по болида ще бъдат „голямо изпитание“ за потенциала на Алфа Таури
- Ръсел: Двамата с Люис нямаме интерес да се борим за пето и шесто място
- Тактиката на Ред Бул срещу Ферари е пълна атака
- Какво прави Хамилтън, Алонсо, Льоклер и Верстапен специални? Адаптират се по-бързо, твърди Де ла Роса
- Ферари няма да изпробва новия под на Имола
- Макларън цели да влезе в топ 10 в Гран при на Емилия Романя
- Льоклер ограбен във Виареджо
- Щайнер се надява Хаас да се върне към формата си в Бахрейн и Джеда
- Марко: Ако не спечелим отново скоро, Верстапен ще се превърне в бомба с часовников механизъм!
- Meрцедес продължава работата по своя автомобил
- Алпин планира значителни подобрения за Имола
- Мерцедес: Най-доброто, което можем да постигнем в момента, е разлика от 0,5 сек спрямо лидерите
- Ферари работи по нови под и задно окачване, за да елиминира подскачането, планира 10 к.с. увеличение на мощността
- Марко: Издръжливостта е само един от проблемите на Ред Бул
- Ферари цели да свали 3 кг от F1-75 за Имола и да премине на по-високи режими на двигателя в Испания
- Ред Бул подготвя новости за Имола, Нюи очаква развойна война с Ферари