Гран при на Франция е част от календара на Формула 1 още от създаването на шампионата през 1950 г. Пистата Пол Рикар е едно от няколкото трасета, които са били домакини на надпреварата. Става част от календара през 70-те години на XX век и се връща в него наскоро след пълно обновяване. Общо 16 писти са приемали Гран при на Франция: сред тях Льо Ман, Реймс, Маникур и Пол Рикар. Страната се приема за родината на надпреварите, носещи името Гран при (Голяма награда – от френски, б.р.), защото там се провежда за първи път носещо конкретното наименование състезание. Това се случва през 1906 г. на 103-километрово трасе близо до Льо Ман. Победителят получава награда от 45 000 франка.
Пистата носи името на Пол Луи Мариус Рикар – френски предприемач, прочут със създаването на компанията Перно Рикар
Рикар разбира колко ефективно може да рекламира продуктите си посредством спорт. Става спонсор на колоездачната обиколка Тур дьо Франс през 1948 г. Следващият му проект е пистата, която днес носи името му. Построява трасето до Льо Кастеле и затова то дълго време е известно с името на близката община. Районът е много близо до Лазурни бряг и френската Ривиера.
Бизнесменът Пол Рикар разбира ефективността на рекламата в спорта и е първият сериозен спонсор на Тур дьо Франс още през 1948 г. Пистата е открита на 19 април 1970 г. и Формула 1 отива там още през 1971-ва. Гран при надпревари се провеждат до 1990 г. След това в продължение на дълги години се използва за тестово трасе. Понастоящем има 247 конфигурации – с дължини от 800 метра до 5,5 км.
Понастоящем пистата е на Бърни Екълстоун. Бившият управляващ Формула 1 я купи през 1999 г. за 20 милиона евро
Преди години той каза, че може би трябва настилката да се наводнява изкуствено, ако това води до вълнуващи състезания. Една от иновациите на Пол Рикар е система, използваща 6 милиона литра вода. 400 пръскачки, разположени по цялата конфигурация, могат да имитират дъждовни условия. Досега тази система е използвана за изпитания на мокри гуми на Пирели през 2016 г.
🏎️ The @F1 teams have started to unveil their livery for the 2022 season…
✨We designed the „Grand Prix de France“ livery for the occasion, in the country’s colours and using the iconic track of the Circuit Paul Ricard 🇫🇷
So, what do you think? #F1 #FrenchGP pic.twitter.com/1C5eKrz8df
— Grand Prix de France F1 (@GPFranceF1) February 10, 2022
Новини за състезанието:
- Хил: Сайнц влиза в ролята на лидер на Ферари
- Логан Сарджънт също е претендент за място в Уилямс за 2023 г.
- Гасли: Изключително съм разочарован от представянето си във Франция
- Жу е съгласен с наказанието си в състезанието на Пол Рикар
- Фетел изненадан от действията на Строл в последната обиколка на Гран при на Франция
- Норис: Очаквах да завърша зад Алонсо, колкото и да е трудно да го кажа
- Реакции от медиите: Остават съмненията дали отпадането бе заради грешка на Льоклер
- Биното защити стратегическото решение на Ферари за Сайнц: Карлос няма цялата информация и му е трудно да прецени
- В Мерцедес се радват на двойния подиум от Пол Рикар, но са предпазливи: Липсват ни 0,6-0,7 сек спрямо лидерите
- Проблем със системата на ФИА довел до повторното съобщение за край на виртуалния сейфти кар
- Марко: 10-12 победи са нужни за титлата. Перес спеше на рестарта, може да е препил с текила предната вечер
- Aлонсо: Доволен съм от днешното състезание
- Сайнц: Можех да се кача на подиума
- Биното: Да не се съсредоточаваме върху това колко точки сме загубили. Има още 10 състезания, да опитаме да ги спечелим
- Хамилтън похвали надеждността на Мерцедес
- Верстапен: Надявам се Шарл да е добре
- Льоклер: Беше просто грешка. Ако продължавам да карам така, то тогава не заслужавам да спечеля (обновена)
- Верстапен спечели състезанието във Франция, Льоклер аут след катастрофа
- Гран при на Франция- възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Розберг очаква да има искри в битките между Верстапен и Льоклер
- Aлпин: Бихме отдали Пиастри под наем в друг отбор, стига да можем да го върнем обратно
- Гасли: Не разбирам защо загубих толкова скорост в квалификацията
- Волф: Представянето на Мерцедес не е достатъчно добро
- Марко очаква Ред Бул да се пребори с Ферари на Пол Рикар
- Норис: Не очаквах да съм в Q3
- Oкон разочарован oт развоя на домашната си квалификация
- Хамилтън: Дойдох тук с надеждата, че ще се доближа на три десети до Ферари и Ред Бул
- Верстапен: По-бързи сме на правите
- Льоклер: Обиколката беше страхотна
- Льоклер спечели квалификацията на Пол Рикар
- Волф: ФИА трябва да действа веднага по въпроса с „огъващите се подове“
- Сайнц и Магнусен ще потеглят от последна редица на Пол Рикар
- Верстапен най-бърз в третата тренировка за Гран при на Франция
- Aлонсо: Не съм напълно доволен от баланса на автомобила
- Магнусен: Автомобилът на Хаас се представя много впечатляващо
- Гасли се прицели във влизане в Q3 на Пол Рикар
- Хорнер: Има прекалено голямо лобиране за значителни промени в нормативната уредба за следващата година
- Льоклер: Управлението на гумите ще бъде от ключово значение
- Норис все още се адаптира към новите компоненти в болида на Макларън
- Хамилтън: Определено сме по-бавни от очакваното
- Верстапен: Все още имаме малко работа за вършене
- Сайнц пред Льоклер и Верстапен във втората тренировка на Пол Рикар
- Макларън и Алфа Таури са донесли значителен пакет с актуализации
- Сайнц ще потегли с 10 места по-назад на Пол Рикар
- Льоклер начело след края на първата тренировка във Франция
- Гран при на Франция ще се проведе при засилени мерки за сигурност
- F1 няма да променя броя на спринтовете през 2023 г.
- Ръсел: И във Франция ще е трудно с ограниченията на пистата, ФИА не промени изискванията за лимитите
- Астън Мартин отбелязва един век от първата си Гран при (галерия)
- Преди своята Гран при №300 Хамилтън посочи Алонсо за най-силния противник в кариерата си
- Във Ферари все още не са взели решение за нов двигател на Сайнц, Ботас: Не сме имали свързани с жегата проблеми
- Окон: Няма по-приятно усещане от това да се състезаваш в собствената си страна и да видиш страстта на родните фенове
- Льоклер за възможен сблъсък с Верстапен: Ще стане по-напрегнато, в крайна сметка се борим за титлата
- Фетел иска да остане в Астън Мартин
- Магнусен се надява обновяването на Хаас VF-22 да помогне на тима да излезе пред Макларън и Алпин
- Защо не проработиха копията на Ред Бул? „Никой не знае как стабилизират колата си. Не помага просто да изкопираш кутиите“
- Според Деймън Хил Мерцедес може да спечели във Франция, Бергер: Още са далеч от борба за победи
- Все още съм в борбата за пилотската титла и е важно да не губя повече точки, заяви Перес
- Бергер коментира битката между Верстапен и Льоклер
- Кубица ще се върне зад волана на Алфа Ромео С42
- Гасли: Време да се върнем към участие в Q3
- Пирели очаква по-горещо време на Пол Рикар в сравнение с 2021 г.
- Ник де Врийс ще кара за Мерцедес в първата тренировка на Пол Рикар
- Норис: Важно е да продължим да надграждаме резултата от Австрия
- Щайнер: Не трябва да сме прекалено ентусиазирани за следващите състезания
- Д-р Марко няма намерение да се пенсионира
- Латифи ще използва обновения автомобил на Уилямс във Франция
- Oкон иска Франция да остане в календара на F1
- В Милтън Кийнс са убедени, че HRC и Ред Бул Пауъртрейнс са в по-добра форма от Ферари
- Хорнер: Естеството на Пол Рикар приканва пилотите да използват ограниченията на трасето
- Ред Бул подготвя поредни новости за RB18, надява се да се справи навреме за Франция
- Гран при на Франция може да се премести в Ница
- Гран при на Франция най-вероятно ще се редува с други надпревари