Гран при на Маями е едно от последните попълнения в календара на Формула 1. Първото издание на надпреварата се състои през 2022 г. Организаторите имат 10-годишен договор за провеждане на кръг от световния шампионат.
Маями представя предложението си за писта за състезание от Формула 1 през 2018 г. Офертата е първата надпревара да се състои още през 2019 г.
Идеята обаче се сблъсква с граждански организации, които протестират срещу провеждането на F1 състезание в града. Първоначалното определеното място около пристанището в Маями е променено. Пистата е построена около Хард Рок Стейдиъм. Забавянето води и до по-бавна работа по трасето, вследствие на което първата Гран при на Маями става факт едва през 2022 г.
Пистата носи името Маями Интернешънъл Аутодром. Конфигурацията е създадена от Apex Circuit Design. Основен двигател на проекта е собственикът на стадиона Стивън М. Рос, който дълго време работи за провеждането на състезание от Формула 1 в Маями. При създаването на конфигурацията са взети предвид изискванията на гражданските организации за възможно най-малко влияние върху околната среда и жителите. Изпробвани са 36 варианта преди да се стигне до окончателното решение кой точно да се използва.а трасето са използвани нови и вече съществуващи пътища. Цялата концепция е интегрирана с инфраструктурата около стадиона и паркингите. Не са използвани обаче публични улици.
Трасето е на близо 6,5 км от Атлантическия океан, но на територията на пистата има плаж
Той стана особено известен по време на първия уикенд в Маями заради това, че „водата“ бе реалистичен стикер. Билетът за района, намиращ се между завои 11 и 13, струваше между 1000 и 2000 долара. В страната на неограничените възможности всяка възможност се оползотворява. Затова и на мястото бяха изкарани яхти за продан, при това не особено скъпи – по около $28 000.
Гран при на Маями е част от плановете на Либърти Медия за разширяване календара на Формула 1. От момента, когато купи търговските права на шампионата, компанията търси начини да организира повече стартове в Съединените щати. От сезон 2023 те са вече три – в Маями, Остин и Лас Вегас.
Introducing the 2024 #MiamiGP Campus Pass 🤩
With our 3-day GA ticket, fans will get the full race weekend experience complete with race action, tasty food, track views and more! ⬇️
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) February 13, 2024
Новини за състезанието:
- Норис: Вероятно не бях напълно готов да се изправя срещу Ред Бул и Макс
- Уилямс удължи партньорството с Дюрасел
- Зак Браун си татуира пистата в Маями в чест на победата на Норис там
- Стела поиска по-големи DRS зони на пистата в Маями
- Сайнц не смята като Алонсо, че го наказват, защото е испанец
- Гран при на Маями счупи рекорда по гледаемост в САЩ
- ФИА обясни причините за появата на кола за сигурност зад Норис
- Ботас: Не разполагахме с темпото, което очаквахме, че ще имаме в Маями
- Цунода: Това беше най-силният ми уикенд от началото на сезона
- Алонсо: Хубаво е да си тръгнем от Маями с някакви точки
- Сарджънт сигурен, че ще остане в Уилямс до края на сезона
- Окон: Хубаво е най-накрая да спечелим точка
- Можеше ли Норис да спечели без кола за сигурност? Верстапен: Ако майка ми имаше топки, щеше да ми е баща
- Зак Браун няма нищо против да си направи втора татуировка за втората победа на Макларън, откакто е начело в Уокинг
- Мерцедес: Макларън демонстрира какво е възможно да се постигне в рамките на година
- Льоклер: Виртуалният сейфти кар и колата за сигурност ни костваха скъпо
- Верстапен: На старта Перес спря 50 метра по-късно от всички. Мисля, че ми одраска дифузьора
- Сайнц санкциониран за инцидента с Пиастри, Магнусен на 2 точки от изхвърляне за един старт
- Норис: Най-после! Много хора се съмняваха в мен, накрая всичко се напасна
- Норис с първа победа в кариерата си – триумфира в Маями пред Верстапен и Льоклер
- 2024 Гран при на Маями – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Волф: Дори най-великият магьосник би се затруднил да разреши проблемите на Мерцедес
- Обмислят дали да дават точки на всички завършили в F1 състезание, дори до 20-то място
- Спортният директор на Ред Бул обмисля да напусне тима
- Алонсо: Националността влияе на решенията на стюардите и ще говоря с Бин Сулайем и ФИА за това
- Без санкция за Магнусен за неспортсменско поведение, Макларън: Заслужава да го изхвърлят за един старт
- Защо не наказаха Хамилтън за инцидента след старта на спринта в Маями
- И Льоклер се оплака от прегряване на гумите, надява се да притисне Верстапен в състезанието
- Верстапен: Работата с гумите е трудна. Сцеплението е ниско, бързо прегряват, имаме проблеми с баланса
- Верстапен на полпозишън за Гран при на Маями
- Магнусен: Тъпа тактика, но пазех Нико. Алонсо: Естествено, че няма да накажат Хамилтън – не е испанец
- Верстапен спечели спринта в Маями пред Льоклер и Перес
- Зак Браун: Нюи е само първото домино. В Макларън вече получаваме повече CV-та от Ред Бул
- Мерцедес ще сравни Антонели и Мик Шумахер на тест на Силвърстоун
- Хамилтън: Не правим експерименти, просто сме 0,7 сек назад
- Алонсо: Спринтът не означава нищо, защото не можем да се борим. Наказват ни каквото и да сторим
- Ботас с 3 места назад на грида за това, че попречи на Пиастри. Без наказание за Мерцедес за нарушение в пита
- Хорнер каза, че скандалите в Ред Бул нямат връзка с напускането на Нюи и че конструкторът мрази измененията на регламента
- Нюи: Промените в правилата наистина ми доставят удоволствие, това е сигурно
- F1 тим иска от ФИА суперлиценз за Антонели, Уилямс: Имаме по-големи проблеми от пилотите
- Верстапен: Не знам как съм пръв, обиколката ми беше доста ужасна
- Верстапен взе първата позиция за спринта в Маями
- Верстапен пред Пиастри и Сайнц в тренировката в Маями
- В Ред Бул не могат да се разберат колко работа е вършел Нюи. Марко: Контролираше аеродинамиката и механичното сцепление
- Верстапен: И 250 млн. не стигат, за да отида в Мерцедес
- Норис за инцидента и порязването в Амстердам: Не се срамувам и не се опитвам да го крия
- Сайнц отрича, че е отхвърлил офертата на Ауди
- Рикиардо: Всички сме съперници, но не ти трябва мишена на гърба. Не е нужно да си създаваш врагове
- Хамилтън: Нюи е №1 в списъка на хората, с които би било страхотно да работя
- Ботас: Подписването на Ауди с Хюлкенберг се случи изненадващо рано, но те искат немски пилот
- Верстапен омаловажи ролята на Нюи в Ред Бул: Не бих казал, че не вършеше нищо, но ролята му се промени
- Верстапен: Имаме много добри спомени на пистата в Маями
- Алпин привлече в редиците си Давид Санчес
- Макларън се надява да направи стъпка напред в Маями
- Виза РБ отбелязва завръщането на F1 в Маями със специална разцветка
- Йос Верстапен: Предупредих, че Ред Бул може да се разпадне. Сега Нюи напуска
- Ферари най-накрая показа разцветката за Гран при на Маями
- F1 затяга правилата за фалстартовете
- Пирели отбелязва завръщането на F1 в Маями със специална шапка
- Васьор се е срещнал с Нюи в Лондон, твърдят в Италия
- Тото Волф отрече, че ще се вижда с Верстапен в Маями
- Норис с контузии по лицето след инцидент в Амстердам
- Щайнер стана посланик на състезанието в Маями