Гран при на Австралия е класическа надпревара в календара на Формула 1. Не се провежда по време на коронавирус пандемията. Състои се на пистата Албърт парк
През 2021 г. стартът е преместен от първоначалната си позиция в началото към края на листата. В крайна сметка обаче ограниченията заради COVID-19 не позволяват провеждането му. За сезон 2022 има надежда, че нещата ще са поне малко по-леки, докато дойде време за старта в началото на април. Тя се оправдава и F1 се връща на едно от любимите на пилоти и фенове трасета.
Междувременно пистата Албърт парк е сериозно реновирана преди надпреварата през сезон 2022
Трасето е разположено около езеро в парк, носещи същото име. Има капацитет за 80 000 зрители. Открито е в края на ноември 1953 г. Конфигурацията използва част от пътната инфраструктура, така че пистата е полу-улична. Изграждането ѝ заедно с провеждането на надпреварата и допълнителните събития през Гран при уикенда отнемат на организаторите общо три месеца.
Опити за използването на Албърт парк за автомобилни състезания са правени още преди Втората световна война. Надпревара обаче се състои едва през 1953 г.
Гран при на Австралия се състои на пистата в Аделаида от 1985 до 1995 г. От 1996-та е на Албърт парк в Мелбърн
Използването на част от общата инфраструктура придава уникален характер на Албърт парк. Конфигурацията е доста бърза. Трибуните са на внимателно избрани места, тъй като не отвсякъде пистата може да се наблюдава достатъчно добре. По-голямата част от предпазните бариери, пешеходните надлези, самите трибуни и останалата необходима инфраструктура се строят около два месеца преди състезанието. Разглобяването и прибирането им отнема близо 6 седмици след надпреварата. През целия този период е наложен ограничен достъп до региона около и на самата писта. В парка има голям морски център, игрище за голф, стадиона Лейксайд, ресторанти, навеси за гребни лодки. Заради това местните жители, използващи постоянните атракциони и самия парк са недоволни до ден-днешен от провеждането на Гран при на Австралия, което променя битието им за една четвърт от годината.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- До какво води наказание на Алонсо? Продължаващи и досега смъртни заплахи за стюард
- Джордан: Наказания след финал не трябва да има. Прилагайте ги за следващия старт, не взимайте мястото на Алонсо
- Мерцедес започва да разбира все по-добре проблемите на F1 W15
- Стела: Ред Бул нямаше предимство с гумите на пистата в Австралия
- Хорнер призна, че от Ферари са работили по-добре с гумите в Мелбърн
- Вицепрезидент на испанска федерация нападна стюардите на ФИА заради наказанието на Алонсо
- Васьор: Фокусиран съм единствено върху представянето на нашия автомобил
- Волф: Карлос напълно заслужаваше този успех
- Астън Мартин няма да обжалва наказанието на Алонсо: Липсват нови доказателства
- Какво предизвика отпадането на Верстапен: Сбъркана настройка, грешка при монтиране или проблем със спирачната система?
- Заубер се извини на своите пилоти заради забавянията в бокса
- Албон се размина със зоната на точките за второ поредно състезание
- Гасли: Резултатът в Австралия не ни носи удовлетворение
- Италия празнува двойната победа на Ферари: Нова зора изгрява на хоризонта
- В Англия: Хамилтън почти е отписал тазгодишния шампионат и не мисли като Волф, че нещата могат да се оправят
- За наказанието на Алонсо: От „той знаеше какво прави“ и „изнесе достоен за Оскар спектакъл“ до „изкуството на моторспорта“
- Комацу: Състезанието в Австралия беше страхотно за целия отбор
- Рикиардо с ултиматум от Марко?
- Заубер отнесе глоба от €5000 заради проблеми при питстоповете
- Волф: Вярвахме, че тази кола ще е по-добра от миналогодишната. Затова случилото се е толкова брутално за тима
- Новият режим на Хорнер
- Перес: Ферари щеше да спечели дори ако Верстапен не бе отпаднал; Марко: С Макс резултатът щеше да е напълно различен
- Сайнц: Още съм без работа за догодина, така че победата добре ми дойде! Ред Бул не изключва връщане на испанеца
- Алонсо: Наказаха ме за твърдо, но честно състезание. Всеки пилот би сторил същото
- Норис: Темпото ни вероятно бе по-добро от това на Льоклер; Пиастри за заповедта от бокса: Беше съвсем честно
- Алонсо с 20 секунди наказание за станалото с Ръсел
- Това е най-лошият старт на сезон, който съм имал, заяви Хамилтън
- Ръсел: Бях на половин секунда зад Фернандо 100 метра преди завоя и изведнъж се залепих за скоростната му кутия
- Верстапен: Тъпотии се случват. Важно е да разберем защо са станали и да не ги допускаме отново
- Сайнц: Препоръчвам на всички пилоти да си махнат апандисита през зимата!
- Двойна победа за Ферари в Австралия: Сайнц спечели пред Льоклер и Норис
- 2024 Гран при на Австралия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Какво ще сторите ако ви се случи същото като на Сарджънт? Верстапен: Ще потроша колата, никой няма да кара!
- В Макларън се радват на неочакваното трето място на Норис. Астън Мартин иска да се бори за добри точки
- Перес наказан с три места назад на грида за задържане на Хюлкенберг
- Льоклер: Подценихме Ред Бул в квалификацията, но с 4 DRS зони всичко е възможно в състезанието
- Хамилтън: Ръсел се справя по-добре, в три поредни квалификации е пред мен
- Верстапен: Малко неочаквано се получи днес, Ферари-тата изглеждат много бързи
- Верстапен на полпозишън, Сайнц на първа редица за Гран при на Австралия
- Льоклер пред Верстапен и Сайнц в последната сесия на Албърт парк
- Льоклер: Най-важното нещо утре е да предвидим еволюцията на пистата
- Уилямс остава с един болид за Гран при на Австралия, Албон ще кара колата на Сарджънт
- Марко: Ферари кара на високи режими в тренировките, но ние трябва да работим по състезателното си темпо
- Зак Браун с нов договор – остава начело на Макларън поне до 2030 г.
- Волф: Драстична промяна в настройките на Хамилтън ни изигра огромна лоша шега
- Уилямс може да остане с една кола в Австралия – шасито, двигателят и скоростната кутия на Албон са потрошени
- Льоклер най-бърз във втората сесия на Албърт парк
- Норис пред Верстапен и Ръсел в съкратената заради удар на Албон първа тренировка в Австралия
- Норис: Трябва да изчакаме 2026-та, преди да видим разместване на върха
- Ръсел се надява на силен уикенд в Мелбърн
- Окон: Това не е ситуация, на която се наслаждаваме като отбор
- Оставането в Астън Мартин е приоритет №1 за Алонсо
- Денис: Очаквахме малко по-голямо предизвикателство от страна на Мерцедес
- Рикиардо не се притеснява от коментарите на Марко
- Сайнц: Ясно е, че няма да съм на 100% след 10 дни в леглото
- Хамилтън: Във ФИА се случват неща зад затворени врати, няма прозрачност, няма и поемане на отговорност
- Верстапен: Успехите в F1 не диктуват всичко в живота ми. F1 далеч не е всичко
- Хаас ще се изправи пред сериозно предизвикателство в Австралия
- Ботас: Не е тайна, че Мелбърн е като домашно състезание за мен
- Сайнц най-вероятно ще вземе участие в Гран при на Австралия
- Пиастри: Много се вълнувам, че отново ще се състезавам пред родна публика
- Верстапен иска да продължи победната си серия в Мелбърн
- Пирели залага на най-меките си гуми в Австралия
- Волф: Надяваме се да постигнем известен напредък в Мелбърн
- Сайнц пристигна в Мелбърн, в четвъртък му предстоят тестовете на ФИА
- Йос Верстапен: Необходимо е в Ред Бул да има мир, но положението не е добро
- Хорнер: Към 16 пилоти отчаяно искат да са в колата ни догодина
- Мерцедес ще експериментира с W15 по време на уикенда в Австралия
- Джак и Мик Дуън ще вземат специално участие в Гран при на Австралия
- Очакват Сайнц да се възстанови навреме за Австралия
- Ръководството на Гран при на Австралия забрани на зрителите да нахлуват на пистата