Гран при на Унгария вече е класическа надпревара от Формула 1
Първото състезание на пистата Хунгароринг е проведено през 1986 г. и се радва на огромен интерес. Причината е, че това е първата F1 надпревара зад Желязната завеса. На пистата се стичат хора от цяла Източна Европа, публиката е близо четвърт милион души. От тогава досега стартът неизменно е в календара на световния шампионат.
Всъщност Гран при на Унгария се провежда за първи път през 1936 г., но на трасе в парк в Будапеща. Работата по пистата Хунгароринг започва на 1 октомври 1985 г. Трасето е завършено само за 8 месеца. Бърни Екълстоун от много години иска да организира състезание от Формула 1 в Съветския съюз. Негов приятел от Унгария обаче го насочва към родината си.
Трасето не особено широко, има много тесни завои. Не се използва през цялата година и затова в началото на състезателен уикенд е доста прашно. Изпреварванията са трудни, поради което стратегията има много сериозна роля. Времето обикновено е много горещо, но понякога е по-хладно и променливо, дори има превалявания.
Хунгароринг е сцена на забележителни надпревари въпреки характеристиките си на тясно и бавно трасе
През 1990 г. Тиери Бутсен задържа зад себе си далеч по-бързия Аертон Сена. През 1998-ма Михаел Шумахер печели с необичайна стратегия – тимът му Ферари променя намеренията си в средата на състезанието. Първите си победи в Гран при взимат точно на унгарската писта Деймън Хил, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Хейки Ковалайнен. Хил за малко не печели през 1997-ма с Ероуз.
Най-много успехи в Гран при на Унгария има Люис Хамилтън – 8. Михаел Шумахер е печелил 4 пъти там. С 3 победи е Сена, с по 2 са Нелсън Пике, Хил, Жак Вилньов, Мика Хакинен, Бътън, Себастиан Фетел. През сезон 2021 на Хунгароринг първа победа в кариерата си записва Естебан Окон. При конструкторите най-много успехи има Макларън – 11. Следват Уилямс и Ферари с по 7, Мерцедес има 5, а Ред Бул – 3.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Верстапен получи новия си трофей от Хунгароринг
- Уилямс разкри причините за отпадането на Сарджънт в Унгария
- Ралф Шумахер: Сайнц старши търси алтернативи за сина си, дните на Перес в Ред Бул са преброени
- Рикиардо вярва, че е можел да се бори за точки в състезанието на Хунгароринг
- Алфа Ромео разследва проблема в автомобила на Жу в Унгария
- Производителят на трофеите за Гран при на Унгария вече работи по нова купа за Верстапен
- Пирели възрази срещу твърдението на Алонсо, че Астън Мартин загуби темпо заради новите гуми
- Васьор: Допуснахме твърде много грешки в Унгария, но размяната на пилотите не бе една от тях
- В Испания бесни на Ферари: Защо задържат по-бързия си пилот?
- Мерцедес, Астън Мартин, Алпин и Ред Бул сред заподозрените за превишен бюджет, ФИА разследва ролята на Марко
- Алонсо за изоставането на Астън Мартин: Не беше честно на Силвърстоун да се пускат нови гуми
- Според Волф ситуацията в шампионата е „куп F2 коли гонят един F1 болид“
- Макларън се извини за счупения от Норис трофей, Верстапен се закани да отиде при Зак Браун
- Седалката на Окон се счупила на две при удара с Гасли: Просто пропаднах вътре в колата
- Льоклер: Резултатът ни изглежда по-лош, отколкото бе усещането в колата, но изоставаме спрямо Макларън
- ФИА отговори на слуховете за нарушаването на бюджетния лимит
- Перес: Бях много близо до второто място
- Норис: Не беше лесно, особено след като Чеко ни настигаше в края
- Верстапен: 12 поредни победи e едно невероятно постижение за отбора
- Верстапен спечели и състезанието в Унгария, Норис и Перес допълниха подиума
- Гран при на Унгария – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Рикиардо: Нямах никаква представа къде точно ще бъда на стартовата решетка
- Жу: Знаехме, че имаме силно темпо още от началото на уикенда
- Алонсo: Ще се опитаме да извлечем максимума по време на състезанието
- Льоклер: Автомобилът ни отново е прекалено чувствителен към вятъра
- Норис: Разочарован съм от резултата си
- Верстапен: През целия уикенд се опитвам да намеря най-добрия баланс
- Хамилтън: Загубих гласа си от толкова викане в колата
- Хамилтън на полпозишън в Унгария, Верстапен на 3 хилядни от Люис, Норис трети
- F1 ще се състезава на Хунгароринг до 2032 г.
- Хамилтън най-бърз в третата тренировка на Хунгароринг
- Алонсо се надява да няма дъжд в остатъка от уикенда на Хунароринг
- Норис: Сравнително доволен съм от цялостното темпо на автомобила
- Хамилтън не подкрепя експеримента на F1 и Пирели в Унгария
- Рикиардо: Имах добро усещане в автомобила по време на двете тренировки
- Льоклер: Трудно e да разчетем представянето на другите отбори
- Верстапен: Все още не можем да преценим дали подобренията работят според нашите очаквания
- Льоклер пред Норис и Гасли във втората тренировка в Унгария
- Ръсел начело в първата тренировка за Гран при на Унгария
- Льоклер: Q1 и Q2 ще бъдат доста сложни заради използването на различни гуми
- Хамилтън: Освобождаването на Де Врис отразява начина, по който работи Ред Бул
- Перес не се притеснява от присъствието на Рикиардо в Алфа Таури
- Продължават снимките на филма за F1, въпреки актьорската стачка
- Алпин направи поредна структурна промяна във висшето си ръководство
- Верстапен ще се радва отново да бъде съотборник с Рикиардо
- Ред Бул показа някои от подобренията в RB19
- Мерцедес: Алтернативното разпределение на гумите ще бъде сериозно предизвикателство за отборите
- Тост: Де Врис не беше достатъчно подготвен за F1
- Окон: Ще се опитаме да наваксаме загубеното преди паузата
- Макларън иска да пренесе добрата си форма и в Унгария
- Алонсо: Имам много добри спомени от Хунгароринг
- Де Врис с първи коментар след освобождаването си от Алфа Таури
- Ферари: Очакваме да сме близо до челото през целия уикенд на Хунгароринг
- Волф: Искаме да пренесем инерцията от Силвърстоун и да се борим здраво с нашите съперници
- Хюлкенберг все по-близо до нов договор с Хаас
- Верстапен очаква по-малки разлики спрямо съперниците в Унгария
- Ботас: Винаги съм се наслаждавал на състезанията на Хунгароринг в миналото
- Цунода: Пистата в Унгария трябва да разкрие силните страни на нашия автомобил
- Хорнер: Де Врис не е млад пилот, не виждах как пасва на джуниър програмата. Рикиардо смята, че е на „проби“ за 2025 г.
- Пирели потвърди провеждането на експерименталната квалификация в Унгария
- F1 и Sky създават детско предаване за Гран при