Гран при на Сингапур е първото нощно състезание в историята на Формула 1
Състои се на изкуствено осветление, специално инсталирано на пистата Марина Бей за целта. Провеждането на надпревара след мръкване означава, че отборите трябва да се справят с различни от обичайните предизвикателства. Организаторите сключиха продължение на договора си за домакинство и стартът ще е част от шампионата поне до 2028 г. Надпреварата не се състоя през последните два сезона заради пандемията от коронавирус.
„Радвам се, че Формула 1 ще продължи да посещава Сингапур още 7 години“, коментира президентът и CEO на спорта Стефано Доменикали. „Уличната писта Марина Бей бе домакин на първото нощно състезание в историята на F1. Сингапур продължава да вълнува феновете, отборите и пилотите и има специално място в календара. Продължението на този договор е част от дългосрочните ни планове за растеж на спорта ни в Азия.“
В миналото Гран при на Сингапур се състои на Томсън Роуд от 1966 до 1973 г. След това в града-държава няма автомобилно състезание до включването му в календара на Формула 1 през 2008 г. Първата надпревара там е спечелена от Фернандо Алонсо и е известна с избухналия впоследствие скандал. Причината е договорка между другия пилот на Рено Нелсън Пике и шефовете на екипа Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс бразилецът да катастрофира в определен момент, за да излезе кола за сигурност.
Пистата Марина Бей преминава по улиците на Сингапур. Във всяка проведена там надпревара е имало поне една кола за сигурност по време на състезанието
За 12 старта сейфти карът е излизал общо 21 пъти. За създаването на трасето се изграждат временни структури и пътища. Първоначално има оплаквания от неравностите и височината на бордюрите, като тези проблеми постепенно са изгладени.
Себастиан Фетел има най-много победи в Сингапур – 5 (2011, 2012, 2013, 2015 и 2019 г.). Люис Хамилтън е с 4 (2009, 2014, 2017 и 2018 г.), а Алонсо – с 2 (2008 и 2010 г.). При конструкторите с най-много успехи е Мерцедес (4), а Ферари и Ред Бул имат по 3.
Quick! Guess the Wordle before it appears 🏁 #SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/qotlUENSR9
— SingaporeGP (@F1NightRace) February 8, 2022
Новини за състезанието:
- Пистата в Сингапур ще бъде променена преди състезанието през 2023 г.
- Ферари: Директивата на ФИА не се отрази негативно на представянето ни
- Ред Бул: Чеко винаги е бил феноменален на улични писти
- Зайдл: Търпението бе ключът към страхотния резултат на Макларън в Сингапур
- Алпин разследва причините за двойното отпадане в Сингапур
- В Италия: Перес си заслужи победата, но ФИА използва остарели методи и се държи като Пилат Понтийски
- Астън Мартин отрича да е нарушил бюджетния таван за 2021 г.
- Магнусен: Получих черно-оранжев флаг, който беше абсолютно ненужен
- Сайнц: Така и не успях да вляза в ритъм на мократа писта Марина Бей
- Гасли: Имахме шанс да се класираме на пето място, но го пропиляхме, защото влязохме в бокса прекалено рано
- Норис: Резултатът в Сингапур надмина очакванията ни
- Жу: Латифи трябва да гледа повече в огледалата си
- Льоклер: Не исках да рискувам. Чаках подходяща възможност, но такава не се появи
- Перес получи едно предупреждение и едно наказание от 5 сек, запазва победата в Сингапур
- Хамилтън пак се извини на Мерцедес, Ръсел: Беше интересно състезание, макар и извън топ 10
- Верстапен: Състезанието ми беше страшен хаос
- Във Ферари очакват поне 10 секунди наказание за Перес
- Перес за разследването: Нямам представа какво става
- Перес пръв в Сингапур, но го разследват за нарушение зад сейфти кар
- Гран при на Сингапур – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Ръсел ще стартира от пита
- Верстапен за слуховете относно бюджета на Ред Бул: Другите да си държат устата затворени
- Ферари: $7 млн. са още 70 инженери, Макларън: Два отбора наемат хора с невероятни заплати при бюджетен лимит
- Алонсо: Не може да е добре за сърцето ми да поемам подобни рискове. На Монца има шест завоя, тук са 23!
- Хорнер: Беше погрешно изчисление от наша страна, Марко: Не може да се случва само на Ферари
- Без наказание за Хамилтън за пиърсинга, тимът на Мерцедес глобен с 25 000 евро
- Проблеми с работата на двигателя попречили на Мерцедес
- Льоклер: В последния момент решихме да сложим софт
- Верстапен щял да е по-бърз с 2,5 сек, но оставал без гориво
- Льоклер на полпозишън за Гран при на Сингапур
- Хамилтън извикан при стюардите за нарушение на правилото за неносене на бижута
- Льоклер пръв в съкратена наполовина от дъжд последна свободна сесия в Сингапур
- Хорнер: Срещу нас се води кампания
- Ферари за евентуални бюджетни нарушения: Очакваме стриктно следване на правилата и пълна прозрачност от ФИА
- Марко: Възобновихме преговорите с Хонда, не можем сами да правим електрическата част на задвижването
- Волф и Биното са обсъдили въпроса с бюджетните лимити, шефовете на отбори искат сериозни санкции ако има нарушение
- За момент се почувствах като барбекю, пошегува се Гасли
- Сайнц и Льоклер търсят още състезателно темпо, целта на Шарл в квалификацията е полпозишън
- Ръсел: Толкова е горещо, че ти се замайва главата, когато излизаш от колата
- Хорнер: Бюджетът ни бе под ограничението, Марко: Вредят на репутацията ни, поверителни неща стават публични
- Сайнц най-бърз във втората сесия в Сингапур, Льоклер втори, Ръсел – трети
- Само Норис е с новия пакет на Макларън
- Хамилтън пред Верстапен и Льоклер в първата тренировка в Сингапур
- Фетел: Увеличаването броя на спринтовете е просто начин да се печелят повече пари
- В Германия: Щайнер не може да вземе пилот като Хамилтън. Мик е най-добрата му опция
- Льоклер: Ще използваме последните стартове за подготовка за догодина
- Според Ръсел Мерцедес са избрали правилната концепция: Догодина колата ще е много по-силна
- Рикиардо: Прибрах се за малко в Пърт, за да се откъсна от всичко
- Алонсо: Нека видим утре какво ще ни донесе новият под
- Албон премина медицинския преглед, Де Врис остава резерва на Уилямс в Сингапур
- Хамилтън: Няма да настъпи краят на света ако Мерцедес не вземе победа този сезон
- Сингапур посреща F1 с ентусиазъм
- Гасли: Не е невъзможно да настигнем Алфа Ромео
- Макларън с нови компоненти в Сингапур
- Жега и влажност – личният треньор на Льоклер разказа какви са предизвикателствата в Сингапур за пилотите
- Верстапен: Не мисля за шампионата, Марко: Сваляхме по 2-3 кг от колата на състезание
- Алонсо: Надяваме се да се върнем към обичайното си състезателно ниво
- Албон ще се състезава в Сингапур
- Гран при на Сингапур може да накара отборите да използват мокрите гуми на Пирели
- Шумахер: Сингапур определено е специална писта
- Макларън със специално оцветяване за състезанията в Сингапур и Япония
- Намаляването теглото на Ред Бул RB18 помогнало на Верстапен да настрои по-добре болида си
- Техническият шеф на Астън Мартин: Наясно съм с подхода на Ред Бул за RB18, но не съм участвал в по-ранното обновяване на AMR22
- Хорнер: Съмнявам се, че ще спечелим всички състезания до края на сезон 2022
- Астън Мартин: Фетел не прави прощално турне
- Албон се надява да участва в Гран при на Сингапур
- Алпин ще използва чисто нов под в Сингапур
- Ред Бул RB18 е „отслабнал“ с 20 кг от началото на сезон 2022, печелейки така 0,6-0,7 сек