Гран при на Сингапур е първото нощно състезание в историята на Формула 1
Състои се на изкуствено осветление, специално инсталирано на пистата Марина Бей за целта. Провеждането на надпревара след мръкване означава, че отборите трябва да се справят с различни от обичайните предизвикателства. Организаторите сключиха продължение на договора си за домакинство и стартът ще е част от шампионата поне до 2028 г. Надпреварата не се състоя през последните два сезона заради пандемията от коронавирус.
„Радвам се, че Формула 1 ще продължи да посещава Сингапур още 7 години“, коментира президентът и CEO на спорта Стефано Доменикали. „Уличната писта Марина Бей бе домакин на първото нощно състезание в историята на F1. Сингапур продължава да вълнува феновете, отборите и пилотите и има специално място в календара. Продължението на този договор е част от дългосрочните ни планове за растеж на спорта ни в Азия.“
В миналото Гран при на Сингапур се състои на Томсън Роуд от 1966 до 1973 г. След това в града-държава няма автомобилно състезание до включването му в календара на Формула 1 през 2008 г. Първата надпревара там е спечелена от Фернандо Алонсо и е известна с избухналия впоследствие скандал. Причината е договорка между другия пилот на Рено Нелсън Пике и шефовете на екипа Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс бразилецът да катастрофира в определен момент, за да излезе кола за сигурност.
Пистата Марина Бей преминава по улиците на Сингапур. Във всяка проведена там надпревара е имало поне една кола за сигурност по време на състезанието
За 12 старта сейфти карът е излизал общо 21 пъти. За създаването на трасето се изграждат временни структури и пътища. Първоначално има оплаквания от неравностите и височината на бордюрите, като тези проблеми постепенно са изгладени.
Себастиан Фетел има най-много победи в Сингапур – 5 (2011, 2012, 2013, 2015 и 2019 г.). Люис Хамилтън е с 4 (2009, 2014, 2017 и 2018 г.), а Алонсо – с 2 (2008 и 2010 г.). При конструкторите Мерцедес, Ферари и Ред Бул имат по 4 успеха.
Create unforgettable memories with us at the #SingaporeGP this September 🤩
It’ll be a weekend to remember with 3 days of thrilling track action and entertainment with these new ticket options!
🎟 Grab them at https://t.co/mFltgfUca6 pic.twitter.com/gbtdglPJJx
— SingaporeGP (@F1NightRace) May 24, 2023
Новини за състезанието:
- Сайнц ли е новият №1 във Ферари след победата си в Сингапур?
- Алонсо: Всички очаквахме силен уикенд в Сингапур, но случаят не беше такъв
- Магнусен: Не мисля, че някога съм се борил толкова упорито за точка
- Гасли: Резултатът от Сингапур беше много важен за отбора
- Норис: Целта ми в края на състезанието в Сингапур беше да защитя второто място
- Ред Бул: Имахме някои проблеми, които може и да не бъдат разрешени в рамките на един състезателен уикенд
- Алфа Таури най-после има повече точки, отколкото пилоти
- Васьор: Гордея се с целия отбор. Сайнц контролира всичко до последния завой. Без трафика и Льоклер щеше да е на подиума
- Перес недоволен, че Хамилтън не бе наказан за излизане от пистата, когато го изпревари
- Волф: Рано е да се дава оценка дали директивата е дала отражение върху представянето на Ред Бул
- Ръсел си изплака очите след грешката в Сингапур: Какво съм аз? Ш***н новобранец?!
- Верстапен не се тревожи от края на победната си серия: Знаех, че това ще дойде, Перес наказан заради удара с Албон
- Хамилтън: Натискахме толкова силно, за да изпреварим пилотите пред нас
- Норис: Двамата с Ръсел ударихме стената в една и съща обиколка и на едно и също място
- Сайнц: Дадох на Ландо малко DRS, за да му помогна
- Карлос Сайнц спечели състезанието в Сингапур и прекъсна серията на Верстапен, Норис и Хамилтън допълниха подиума, драма за Ръсел
- Гран при на Сингапур – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Пилоти от F1 искат запазване на новата конфигурация на Марина Бей
- Лоусън: Щастлив съм, че успях да вляза в Q3, но имах потенциал да бъда по-напред
- Норис: Вероятно сме по-близо до върха, отколкото си мислехме
- Строл пропуска състезанието в Сингапур
- Сайнц и Льоклер биха приели отборни заповеди в Гран при на Сингапур
- Верстапен няма да бъде преместван по-назад на стартовата решетка
- Верстапен: Борихме се през целия уикенд
- Ръсел: Имаме стратегическо предимство спрямо останалите
- Сайнц спечели квалификацията в Сингапур, Ръсел и Льоклер веднага зад него, Верстапен и Перес отпаднаха в Q2
- Албон разкри причината за проблемите във втората тренировка
- Сайнц пред Ръсел и Норис в третата тренировка на пистата Марина Бей
- Мерцедес „наблюдава с любопитство“ съдебната битка на Маса
- Норис: Определено направихме стъпка напред благодарение на новите части
- Алонсо: Ферари е извън нашия обсег, както беше и на Монца
- Хамилтън: FP2 със сигурност беше най-добрата сесия, която съм имал тази година
- Сайнц: Болидът беше в правилния работен прозорец още от първата обиколка в FP1
- Верстапен: Имах много трудности с баланса на автомобила
- ФИА отправи предупреждение към Марко заради коментарите по адрес на Перес
- Сайнц най-бърз във втората тренировка в Сингапур, Льоклер на 18 хилядни зад Карлос
- Хаас планира голям ъпгрейд на своя автомобил в Остин
- Льоклер начело в първата свободна тренировка за Гран при на Сингапур
- Лоусън иска титулярно място в F1 през 2024-та: Не мисля, че мога да се задоволя с нещо по-малко
- Алонсо очаква тежка битка с Мерцедес и Ферари до края на сезона
- Норис ще използва обновения автомобил на Макларън в Сингапур
- Хамилтън: Това, което Марко каза по адрес на Перес, е напълно неприемливо
- Пистата Марина Бей остава с три DRS зони
- Льоклер не е голям оптимист за шансовете на Ферари в Сингапур
- Перес прие извиненията на Марко
- Верстапен отговори на коментарите на Волф в Италия: Те имаха скапано състезание, така че вероятно той е бил ядосан от представянето им
- Гасли: Смятам, че сме в по-добра форма за следващите две състезания
- Алфа Ромео запазва Жу и през 2024 г.
- ФИА продължава да търси решение за покритието на гумите за мокър асфалт
- Астън Мартин иска повече ефективност от автомобила за 2024 г.
- Екълстоун не вярва, че Маса ще спечели делото срещу F1: Кланът Маса се интересува само от пари
- Ботас: Ще натискаме докрай, за да постигнем зададените си цели
- Рикиардо няма да кара в Марина Бей, но ще бъде в бокса
- Макларън със специално оцветяване за стартовете в Сингапур и Япония
- Атмосферните условия в Сингапур ще подложат на изпитание гумите на Пирели
- Мерцедес има сериозни очаквания за Сингапур
- Верстапен: Сингапур вероятно ще бъде най-предизвикателният уикенд до края на сезона
- Алфа Таури подготвя голям пакет с актуализации за Сингапур
- Промените в Сингапур трябва да намалят натоварването върху спирачките и гумите
- ФИА с нова техническа директива за забрана на огъващи се крила