Гран при на Австралия е класическа надпревара в календара на Формула 1. Не се провежда по време на коронавирус пандемията. Състои се на пистата Албърт парк
През 2021 г. стартът е преместен от първоначалната си позиция в началото към края на листата. В крайна сметка обаче ограниченията заради COVID-19 не позволяват провеждането му. За сезон 2022 има надежда, че нещата ще са поне малко по-леки, докато дойде време за старта в началото на април. Тя се оправдава и F1 се връща на едно от любимите на пилоти и фенове трасета.
Междувременно пистата Албърт парк е сериозно реновирана преди надпреварата през сезон 2022
Трасето е разположено около езеро в парк, носещи същото име. Има капацитет за 80 000 зрители. Открито е в края на ноември 1953 г. Конфигурацията използва част от пътната инфраструктура, така че пистата е полу-улична. Изграждането ѝ заедно с провеждането на надпреварата и допълнителните събития през Гран при уикенда отнемат на организаторите общо три месеца.
Опити за използването на Албърт парк за автомобилни състезания са правени още преди Втората световна война. Надпревара обаче се състои едва през 1953 г.
Гран при на Австралия се състои на пистата в Аделаида от 1985 до 1995 г. От 1996-та е на Албърт парк в Мелбърн
Използването на част от общата инфраструктура придава уникален характер на Албърт парк. Конфигурацията е доста бърза. Трибуните са на внимателно избрани места, тъй като не отвсякъде пистата може да се наблюдава достатъчно добре. По-голямата част от предпазните бариери, пешеходните надлези, самите трибуни и останалата необходима инфраструктура се строят около два месеца преди състезанието. Разглобяването и прибирането им отнема близо 6 седмици след надпреварата. През целия този период е наложен ограничен достъп до региона около и на самата писта. В парка има голям морски център, игрище за голф, стадиона Лейксайд, ресторанти, навеси за гребни лодки. Заради това местните жители, използващи постоянните атракциони и самия парк са недоволни до ден-днешен от провеждането на Гран при на Австралия, което променя битието им за една четвърт от годината.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- Гран при на Австралия може да се проведе на изкуствено осветление
- Ферари поиска официално преразглеждане наказанието на Сайнц от Австралия
- Васьор: Направихме прилична крачка напред в Австралия
- Перес: Последните обиколки в Мелбърн бяха доста опасни
- Алпин: Гасли вече не мисли за катастрофата в Мелбърн
- Хорнер също отрече твърденията на Ръсел за криене на скорост от страна на Ред Бул
- Норис: Гумите на Пирели не отговарят на стандартите на F1
- Шоу или спорт? Реакциите за Австралия: От „Всички решения бяха правилни“ до „Американска F1“ и „Срам!“
- Волф поиска повече яснота в действията на рейс контрола
- Строл: Трябва да сме доволни от резултата, който постигнахме в Албърт парк
- Жу: Деветото място в Мелбърн е наистина страхотен резултат
- Хюлкенберг: Жалко, че не успях да запазя четвъртото място в Австралия
- Верстапен отрече, че крие скорост: Контролираното темпо е за пазене на гумите
- Васьор: Можеха поне да изслушат Сайнц, след като за Алонсо промениха правилата два пъти за 10 минути
- Ръсел: Ред Бул не показва пълния си потенциал. Колкото са по-бързи, толкова повече ще се опитват да ги задържат
- Прегрели гуми са довели до катастрофата на Албон в Мелбърн
- Цунода: Състезанието в Австралия беше изпълнено със смесени чувства
- Верстапен за позиционирането си на грида: Беше на ръба, но на ръба не е отвъд границата
- Отломка от болида на Магнусен е уцелила и наранила фен в публиката на Албърт парк
- Пиастри: Толкова съм щастлив да спечеля първите си точки в Мелбърн
- Алонсо: Наказанието на Сайнц е твърде сурово; Чандок: Санкцията е непропорционална при финал зад сейфти кар
- Разследването на нахлуване на зрители на пистата в Австралия бе прехвърлено към Световния съвет на ФИА
- Отхвърлиха протеста на Хаас
- Без наказание за Гасли за катастрофата със съотборника му, той се извини на Окон
- Ръсел убеден, че е можел да се бори за победа
- Льоклер: Трагедия. Искам просто да завърша едно състезание без наказания и проблеми
- Хамилтън: Изумително е, че бяхме в състояние да се борим с Астън Мартин на настоящия етап от сезона
- Сайнц: Най-несправедливото наказание в живота ми!
- Верстапен: Очевидно правилата какво можеш да правиш от външната страна не се следват
- Верстапен с втора победа за сезон 2023 след триумф в хаоса в Австралия
- Гран при на Австралия – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Ди Монтедзеломоло: Льоклер още е млад, но дори талант като него се нуждае от силна кола, а Ферари е в криза
- Верстапен: Спринтът не е част от ДНК-то на F1, въпросът е как повече отбори да се борят за победи
- Льоклер: Трябва да обсъдим защо се оказах зад Сайнц в първия сектор
- Алонсо: Ако слушате Мерцедес, звучи сякаш с този болид ще отпадат в Q1, но всъщност са бързи
- Перес: В момента, в който натиснах спирачката, бях пътник
- Верстапен: През целия уикенд на Албърт парк е трудно да накараме гумите да заработят
- Ръсел: Малко е разочароващо, че не взехме пола; Хамилтън: Невероятно е да сме толкова близо до Ред Бул
- Верстапен на полпозишън за Гран при на Австралия
- Верстапен готов да си тръгне от спорта ако F1 продължи да променя формата на състезателните уикенди
- Без новости за Мерцедес F1 W14 до Имола; Алонсо: Къса му е паметта на Хамилтън, не помни 2014-2015 г.
- Майкъл Маси: В много случаи социалните медии може да са страхотен инструмент и съвсем не толкова добър в други
- Верстапен пред Алонсо и Окон в последната свободна тренировка в Мелбърн
- Алонсо: Тепърва имаме да учим неща за гумите; ФИА уточни правилото, по което Фернандо бе наказан в Джеда
- Верстапен: Така и не влязох в ритъм и не постигнах пълен контрол над гумите
- Хамилтън: Направихме промени, които не проработиха; Ръсел: Вкарахме F1 W14 в добър работен прозорец
- Льоклер: Изпробвахме доста варианти на настройки. Вървим в правилната посока
- F1 обмисля втора квалификация за уикендите със спринтове, която може да въведе още за Баку
- Хорнер настоя, че Ред Бул се е отнасял и се отнася по един и същи начин към всички пилоти в историята си
- Алонсо пръв в повлияната от дъжд втора сесия в Мелбърн
- Никола Цолов 15-ти в F3 квалификацията в Австралия
- В Ред Бул подозират контрол на качеството или компоненти от външни доставчици за техническите си проблеми
- Верстапен пред Хамилтън и Перес в първата тренировка на Албърт парк
- Льоклер за шансовете на Ферари на Албърт парк: Не мисля, че този уикенд ще се случи чудо
- Сайнц: Разликата спрямо Ред Бул е огромна. Не мога да се сетя някой да е успявал да съкрати подобно изоставане
- В Ред Бул не са се доизяснили: Нямаше грешка в комуникацията, заяви Верстапен
- Хамилтън има проблеми с позицията на седене в кокпита на Мерцедес F1 W14
- F1 пилоти подкрепят идеята за намаляване на тренировките. Забраниха на механиците да се катерят по питуола на финала
- Перес пристигна в Мелбърн с променено мнение: Екипът не ми е дал различна информация, имаше грешка в комуникацията
- Ботас: Перес е в ситуация, която много прилича на моята преди. Да си в най-бързата кола е нож с две остриета
- Макларън ще представи коренно различна версия на MCL60 през лятото
- Ръсел: Представянето ми в Саудитска Арабия не беше късмет, а по-добри настройки от тези на Хамилтън
- Верстапен: В Джеда се чувствах сякаш нямах бял дроб. Този уикенд би трябвало да съм добре
- Астън Мартин: Трудно ще намалим разликата спрямо Ред Бул
- Пиастри: Очаквам с нетърпение да карам за първи път пред домашна публика
- ФИА промени размера на стартовите позиции в F1
- Ботас ще използва специална каска в Австралия
- Хорнер: Отговорността ни като отбор е да дадем и на двамата си пилоти един и същи шанс, една и съща кола
- За колко време се наваксва изоставане от 6 до 12 месеца? Волф: Този сезон едва ли ще настигнем Ред Бул
- Пирели ще заложи на средните по твърдост гуми в Австралия
- Гран при на Австралия направи промени в графика си