Гран при на Мексико се провежда за първи път през 1962 г. като извъншампионатно състезание за Формула 1
След това се състои като част от календара в периодите 1963-1970 г. и 1986-1982 г. Надпреварата се завръща в шампионата през 2015 г. на пистата Ерманос Родригес, намираща се в Мексико Сити.
Името на пистата, която е домакин на Гран при на Мексико, се превежда буквално „братя Родригес“. Трасето е кръстено на най-прочутите – преди Серхио Перес – представители на страната във Формула 1: Рикардо и Педро Родригес. Рикардо загива в тренировките за първото състезание през 1962 г. Педро губи живота си също зад волана – 9 години по-късно.
Настоящата конфигурация на пистата е 4,304 км
Трасето е разположено в спортен комплекс в югоизточната част на Мексико Сити. Градската управа я притежава, но в момента е отдадена на концесия. Там се провеждат още стартове от НАСКАР. Трасето се дава под наем и на желаещи за частни събития.
Една от особеностите на Аутодромо Ерманос Родригес е, че се намира на сериозна надморска височина – 2238 метра. Това означава, че въздухът там е по-разреден и има влияние върху работата на задвижващите системи. Най-известният й завой е Пералтада (№17). Оприличаван е на Параболика на пистата Монца в Италия, но за разлика от него има наклон. През 1992 г. – след последната Гран при на Мексико от втория цикъл на провеждането й – във вътрешната част на Пералтада е построен бейзболен стадион.
Конфигурацията, на която се провежда Гран при на Мексико понастоящем, е вариант на предишната писта, създаден по ръководството на Херман Тилке. Самото трасе се намира в парка на спортен комплекс на име „Магдалена Миксука“. Собственост е на градското правителство, но се отдава под концесия. Построена е през 1959 г.
Гран при конфигурацията е дело на Оскар Фернандес и всъщност представлява дипломната му работа. Тя е основата, върху която работят следващите поколения, за да се стигне до съвременния вариант на трасето, където в наши дни се провежда F1 старт, Формула Е, различни местни надпревари.
Gran Premio de México de 1986 en el AHR#ahr #mexicogp #f1 pic.twitter.com/cpiFekfc1l
— Autodromo Rodriguez (@autodromohr) February 3, 2022
Новини за състезанието:
- След хаоса в Мексико Рикиардо призова възрастните да се държат като такива, а Зайдл – да не се реагира прекалено остро
- Вилньов: Не разбирам системата за наказания на ФИА. Глобата на Ред Бул да я поделят между отборите
- Фетел не съжалява, че Верстапен е подобрил негово постижение
- Окон: Сменил съм толкова двигатели, колкото и Алонсо; Шафнауер: В Хонда Сато имаше 13 счупени мотора, Бътън – нито един
- От Ферари объркали и настройките в Мексико
- Алонсо: Моите титли и на Верстапен са по-ценни от тези на Хамилтън и Шумахер, Люис: Посмях се
- От Мерцедес признаха, че са допуснали грешка със стратегията в Мексико
- Бойкотът на Ред Бул срещу Скай се оказа само за Мексико
- Гасли е само на 2 точки от забрана да кара в кръг от F1 шампионата
- Ботас се е надявал на повече точки в Мексико Сити
- Алонсо възмутен от Рено: При връщането на Хонда и двете коли спираха. Тази година е само болид №14
- Рикиардо: Наказанието ми в Мексико беше повече от достатъчно
- Биното за стратегията на Мерцедес: Не само ние правим различен избор или допускаме грешки
- Сайнц и Льоклер постигнаха максимума за Ферари в Мексико
- Перес разочарован от забавянето в бокса
- Хамилтън: Трябваше да стартираме със софт
- Верстапен подобри рекорда за най-много победи в един сезон
- Верстапен грабна победата и в Мексико
- Гран при на Мексико – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Верстапен отказва да дава интервюта за Sky Sports
- Гасли призова феновете да зачитат личното пространство на пилотите
- Шумахер разочарован от ограниченията на пистата в Мексико
- Сайнц: Колата беше толкова трудна за управление
- Алонсо доволен от деветото място в Q3
- Норис: Имаме добри шансове за силен резултат в състезанието
- Ботас: Отдавна не бяхме постигали подобен квалификационен резултат
- Льоклер търси причината за слабото темпо в квалификацията
- Ръсел: Отборът заслужаваше повече в квалификацията
- Верстапен: Надявам се състезанието да бъде забавно и с много екшън
- Верстапен най-бърз в квалификацията в Мексико
- Ръсел пред Хамилтън и Верстапен в третата тренировка в Мексико
- Хорнер: Не смятам, че трябва да се извиняваме за нещо
- Пирели събра още информация за гумите за 2023 г.
- Магнусен преместен с 5 места назад заради смяна на двигател
- Перес: Очаквам тежка битка в квалификацията
- Льоклер не се притеснява от катастрофата в FP2
- Ръсел иска да се качи на подиума в Мексико
- Браун: Наказанията в бъдеще трябва да са много по-сурови
- Волф доволен от санкцията, която ФИА наложи на Ред Бул
- Ръсел на върха във втората тренировка в Мексико Сити
- Хорнер: Санкцията на ФИА ще ни коства до 0.5 сек. на обиколка
- Сайнц най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико
- ФИА глоби Астън Мартин с 450 000 долара
- Официално: $7 млн. глоба за Ред Бул и 10% намаление на времето за аеротестове
- Ботас приветства партньорството между Ауди и Заубер
- Мерцедес промени дизайна на предното крило от Остин
- Фетел отдаде почит на Дитрих Матешиц
- Льоклер не е фаворит за победата в Мексико
- Хамилтън иска да подпише нов договор с Мерцедес
- Пилотите от F1 не искат одеяла с по-ниска температура
- Мексико остава част от календара на F1 до 2025 г.
- Обявяват санкциите за бюджетния преразход на Ред Бул утре?
- Норис: Пистата в Мексико е толкова уникална заради надморската височина
- Фетел: Оттеглянето ми става все по-реално
- Капито: Не избрахме Сарджънт защото е американец, а заради успехите му в малките формули
- Перес: Искам да спечеля у дома, но нямам нужда от подаръци
- Мерцедес планира да използва новото предно крило
- Гасли: Обичам да карам на пистата в Мексико
- Васьор: Стартът в Мексико ще е голямо предизвикателство заради надморската височина и спецификите на трасето
- Дуън и Лоусън ще участват в първата тренировка в Мексико
- Високата надморска височина в Мексико ще подложи на изпитание новите гуми на Пирели
- Пистата в Мексико ще приеме старт от Legends Cup